سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



کشته‌های واژگونی قایق مهاجران در نزدیکی سواحل ترکیه به 33 نفر افزایش یافت


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، گارد ساحلی ترکیه اعلام کرد: بر اثر غرق شدن قایق مهاجران در نزدیکی سواحل ترکیه حداقل 33 نفر جان باخته‌اند.

بیش از یک میلیون مهاجر سال گذشته از طریق زمین و دریا به کشورهای اتحادیه اروپا رسیده‌اند و حدود 3600 نفر نیز در مسیر رسیدن به اروپا جان خود را از دست داده‌اند.

عملیات جستجو و نجات گارد ساحلی ترکیه همچنان ادامه دارد. هنوز مشخص نیست که این قایق غرق شده چند سرنشین داشته است. 5 نفر از قربانیان این حادثه کودک بوده‌اند. گارد ساحلی ترکیه ملیت این مهاجران را سوری، افغان و میانماری اعلام کرده است.

حدود 500 هزار مهاجر سوری از طریق ترکیه به سوی اروپا سفر کرده‌اند و برای رسیدن به سواحل یونان جان خود را به خطر انداخته‌اند.

ترکیه در قراردادی که اواخر نوامبر به امضا رساند، به اتحادیه اروپا قول داده است تا در ازای دریافت کمک مالی 3 میلیارد یورویی، برای جلوگیری از ورود مهاجران خارجی به اروپا تلاش بیشتری انجام دهد.

مقام های اروپایی به شدت از اقدامات ترکیه در این راستا انتقاد کرده اند. سازمان بین المللی مهاجرت در تازه ترین گزارش خود اعلام کرده است : تا 28 ژانویه بیش از 218 نفر در دریای اژه جان خود را از دست داده اند. تعداد مرگ و میر مهاجران خارجی تا اواسط سپتامبر 2015 میلادی به این رقم نرسیده بود. 26 نفر دیگر نیز در بخش مرکزی مدیترانه در حالی که برای رسیدن به ایتالیا تلاش می کردند، جان باخته اند.

این بدترین بحران آوارگان و مهاجران خارجی در اروپا پس از جنگ جهانی دوم به شمار می رود.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
افزایش شمار کشته های معترضان کورد در ترکیه به ۲۲ نفر