سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



رسانه های انگلیسی: ایران آماده وصل شدن به اقتصاد جهانی است


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رسانه های گروهی انگلیس روز یکشنبه با اشاره به لغو تحریم های ایران و اعلام روز اجرای برجام عنوان کردند که ایران آماده وصل شدن به اقتصاد جهانی است.

به گزارش ایرنا، تارنمای روزنامه گاردین در گزارشی نوشت: برداشته شدن تحریم ها تاثیر گسترده ای را در ایران و در خارج خواهد داشت به طوری که بانک های ایرانی به زودی به سیستم مالیاتی اروپا وصل شده و شرکت های خصوصی بدون واهمه ی مجازات های غربی با ایران تجارت خواهند کرد.

این روزنامه انگلیسی افزود: اگرچه شرکت های اروپایی می توانند تجارتشان با ایران را از سر گیرند اما همچنان شرکت های آمریکایی به دلیل تحریم های تروریستی، موشکی و حقوق بشری علیه ایران گرفتار هستند.

گاردین همچنین با بیان اینکه «برداشته تحریم ها سبب لغو محدودیت های واردات نفت ایران از سوی کشورهای جهان خواهد شد» افزود: انتظار می رود که ایران به زودی نیم میلیون بشکه نفت خام به صادراتش اضافه کند.

این روزنامه انگلیسی به ظرفیت بازار انرژی ایران اشاره کرد و افزود که نمایندگان شرکت های توتال و شل جهت انجام مذاکره با مقامات ایرانی وارد تهران شده اند.

گاردین نوشت: ایران تاکنون شماری از قراردادهای جدیدش را که بیش از ده ها میلیارد دلار می ارزد رونمایی کرده است.

روزنامه ایندیپندنت نیز در یادداشتی، گرم شدن روابط میان ایران و آمریکا را در پی توافق هسته ای مورد توجه قرار داد.

ایندیپندنت نوشت: در حالی که باراک اوباما روز شنبه سه تبعه ایرانی-آمریکایی را به دلیل نقض تحریم های بین المللی علیه ایران بخشید و ایران نیز پنج ایرانی دو تابعیتی از جمله جیسون رضائیان، خبرنگار روزنامه واشنگتن پست را آزاد کرد، به نظر می رسد که یخ روابط میان دو کشور در حال آب شدن است.

دیلی تلگراف نیز در همین رابطه در یادداشتی به قلم دیوید بلر نوشت: دقایقی پس از اعلام روز اجرای برجام کاخ سفید اعلام کرد باراک اوباما دستور لغو تحریم ها را صادر کرده است.

این روزنامه انگلیسی تصریح کرد: حالا ایران 75 میلیونی با ذخائر غنی نفت دوباره به اقتصاد جهانی باز می گردد.

دیلی تلگراف همچنین به استرداد پول های بلوکه شده ایران اشاره کرد و نوشت: 'جاناثان ایال' رئیس مسائل امنیتی اندیشکده خدمات متحده سلطنتی (RUSI) می گوید: دولت آمریکا تصور می کند که ایران سهم زیادی از این پول را صرف بهبود وضعیت مردم و گشایش اقتصادی خواهد کرد.

دیگر رسانه های انگلیسی نیز روز اجرای برجام را آغاز لغو تحریم های بین المللی علیه ایران خوانده و عنوان کردند که ایران فصل جدید اقتصادی اش را با جامعه جهان آغاز خواهد کرد.

261


ویدیو مرتبط :
اقتصاد ایران در رتبه جهانی