ششمین جشنواره «پدران آسمانی، مادران بهشتی» در کرج برگزار شد


ششمین جشنواره پدران آسمانی، مادران بهشتی با حضور جمعی از خانواده‌های شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم در سالن شهیدان نژاد فلاح کرج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه البرز، امانی، دبیر ششمین جشنواره پدران آسمانی، مادران بهشتی در ابتدای این مراسم که عصر روز گذشته (یکم اردیبهشت)، در کرج برگزار شد، گفت: این ششمین سال متوالی است که در این جشن میزبان خانواده شهدای البرز هستیم و امیدواریم که توفیق ادامه راه این عزیزان نصیبمان شود.

وی ضمن خوشامدگویی به خانواده شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم خاطرنشان کرد: این عزیزان از پای نشستند تا ما همچنان سرپا بمانیم و در امنیت زندگی کنیم.

امانی در ادامه خاطرنشان کرد: اگرچه این جشن به مناسبت میلاد با سعادت حضرت علی(ع) و روز پدر برگزار می شود اما پیشنهاد شد تا عنوان مادران بهشتی نیز به آن اضافه شود زیرا پس از شهدا این مادران بودند که برای فرزندانشان هم پدری کردند و هم مادری.

امانی افزود: اداره کل بنیاد شهید استان البرز پیشنهاد قرار دادن عنوان مادران بهشتی در عنوان این جشن را ارائه داده است تا اگر مورد قبول واقع شود در سراسر کشور از این عنوان استفاده شود.

در ادامه این مراسم سعید عزیزی، پژوهشگرروانشناسی نکاتی را در خصوص چگونگی تجربه یک زندگی با نشاط و موفق ارائه کرد و گفت: تجربه یک زندگی پربرکت، شاد و موفق در گرو سه نکته اساسی است.

اولین نکته ای که هر فردی باید در زندگی مورد نظر قرار دهد عدم مقایسه است؛ زندگی با مقایسه به هم می‌ریزد پس هیچ وقت نباید هیچ چیز در زندگی با دیگران مقایسه شود.

وی افزود: همه انسان ها در زندگی خود مشکلاتی دارند و با عنایت به این نکته که مشکل نسبی و چیزی در ذهن انسان است باید از این کار خودداری کرد چرا که مقایسه توهین به انسان است.

عزیزی ادامه داد: دومین نکته عدم قضاوت در زندگی است؛ گاهی انسان یک چیز را خیلی دوست دارد و به آن دلبستگی زیادی دارد ولی خیر او در آن نیست و برعکس. بنابراین دستیابی و عدم دستیابی به برخی خواسته‌ها یا دچار شدن به برخی مشکلات نباید هیچ وقت مورد قضاوت قرار گیرد.

این پژوهشگر علوم روانشناسی به نکته سوم مورد نیاز برای داشتن یک زندگی با نشاط اشاره کرد وگفت: شاکر بودن و شکر خداوند را به جای آوردن تاثیر زیادی در تجربه یک زندگی موفق دارد.

وی ادامه داد: متاسفانه این روزها نوع نگاه به زندگی عوض شده است و با وجود اینکه امکانات زیادی در دسترس است بیشتر افراد شاکر نیستند و دائم از مشکلات گلایه می کنند.

عزیزی تصریح کرد: مثبت اندیشی و دوری از منفی بافی تاثیر بسیار زیادی بر زندگی دارد بنابراین در زندگی به خصوص زندگی زناشویی باید از کلمات مثبت زیاد استفاده شود.

در پایان این مراسم از خانواده های شهدای مدافع حرم البرز تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
تیزر اولین یادواره پدران و مادران آسمانی