سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



گوگل ماشین یادگیری پشتیبان سرویس‌های خود را به صورت متن باز منتشر کرد


گوگل ماشین یادگیری پشتیبان سرویس‌های خود را به صورت متن باز منتشر کرد

روزبه‌روز شاهد متن‌باز شدن ابزارهای برنامه نویسی مختلف هستیم، این‌بار نیز گوگل دست به کار شده و فناوری یادگیری ماشینی خود را به صورت متن باز در اختیار توسعه‌دهندگان قرار داد، این فناوری در حال حاضر در سرویس‌های معروف گوگل نظیر جستجوی تصاویر Photos، سرویس تشخیص دهنده صوتی که در اپلیکیشن‌های گوگل استفاده می‌شود و ویژگی جدید Smart Reply در اپلیکیشن اینباکس گوگل، استفاده می‌شود.

فارنت/ روزبه‌روز شاهد متن‌باز شدن ابزارهای برنامه نویسی مختلف هستیم، این‌بار نیز گوگل دست به کار شده و فناوری یادگیری ماشینی خود را به صورت متن باز در اختیار توسعه‌دهندگان قرار داد، این فناوری در حال حاضر در سرویس‌های معروف گوگل نظیر جستجوی تصاویر Photos، سرویس تشخیص دهنده صوتی که در اپلیکیشن‌های گوگل استفاده می‌شود و ویژگی جدید Smart Reply در اپلیکیشن اینباکس گوگل، استفاده می‌شود.

گوگل فناوری ماشین یادگیری خود را با TensorFlow می‌شناسد، این فناوری به اپلیکیشن‌ها کمک می‌کند تا تعامل هوشمندانه‌تری با کاربر داشته باشند، گوگل مدعی است این فناوری نسبت به نسل اولیه خود بسیار قوی‌تر بوده و ۵ برابر باهوش‌تر طراحی شده است. گوگل با استفاده از این فناوری قادر است اپلیکیشن و سرویس‌های خود را به سرعت بهینه کند.

جالب است بدانید فناوری TensorFlow‌ ابتدا توسط محققین گوگل که در تیم Google Brain فعالیت می‌کردند با هدف یادگیری کامپیوتر و ماشین‌ها و تحقیقات عمیق شبکه‌ای ایجاد شده است. در نهایت مهندسین پروژه به این نتیجه رسیدند که فناوری ایجاد شده در سایر زمینه‌ها نیز قابل استفاده است.

در این فناوری از زبان ++C استفاده شده است و با تمامی پردازنده‌ها، جی‌پی‌یو‌های گرافیکی شرکت انویدیا، اندروید، iOS و OSX قادر به تعامل است. به این ترتیب در هر محاسبه‌ای می‌توان این فناوری جدید را به خدمت گرفت. گوگل مدعی است امکان تشخیص هوشمندانه صدا و بهینه‌سازی‌های مختلفی را با این فناوری‌ ماشینی می‌توان میسر کرد. فناوری TensorFlow قادر است محتویات داخل تصاویر و ویدئوها را شناسایی کند، کلمات بیان شده را درک کند و خواندن و نوشتن انجام دهد.

گزینه خواندن و نوشتن در حال حاضر در سرویس اینباکس گوگل تحت عنوان Smart Reply خود نمایی می‌کند، به این ترتیب کاربران قادر هستند به صورت خودکار به ایمیل‌های خود پاسخ دهند. ویژگی Smart Reply محتوای ایمیل را بررسی کرده و جمله‌های کوتاهی را در قسمت پاسخ به ایمیل پیشنهاد می‌دهد، به این ترتیب پس از مدتی از پاسخ‌های کاربر درس گرفته و جواب‌های کوتاهی مانند بله یا خیر را به صورت هوشمندانه به کاربر پیشنهاد می‌دهد.

همان‌گونه که در ابتدا نیز اشاره شد، TensorFlow در حال حاضر در سرویس‌ Google Photos، سرویس شناسایی صدا، اپلیکیشن جیمیل و ابزار جستجوی گوگل استفاده می‌شود. در حال حاضر ماشین یادگیری گوگل در نوع خود منحصر به فرد است و شرکت‌های آی‌بی‌ام واتسون، آمازون ماشین لِرنینگ، آزور ماشین و چند شرکت مطرح دیگر در این زمینه فعالیت می‌کنند. با این حساب بدون شک در آینده شاهد اپلیکیشن‌های هوشمند جدیدی خواهیم بود و سرویس‌های فعلی نیز با استفاده از این امکان قادر هستند ویژگی‌های بیشتری را در اختیار کاربران قرار بدهند.


ویدیو مرتبط :
سیتسم یادگیری ماشین Tensora Flow متن باز شد - زومیت