سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



سونی در حال کار روی باتریهایی است که تا 40 درصد شارژ بیشتر نگه میدارد


سونی در حال کار روی باتریهایی است که تا 40 درصد شارژ بیشتر نگه میدارد

یکی از مشکلاتی که دارندگان گوشیهای تلفن همراه با آن روبرو هستند آن است که باطری آن بیشتر از یک روز بدون شارژ دوام نمی آورد.

آی سی تی پرس/ یکی از مشکلاتی که دارندگان گوشیهای تلفن همراه با آن روبرو هستند آن است که باطری آن بیشتر از یک روز بدون شارژ دوام نمی آورد.

روشهایی مانند شارژ سریعتر یا استفاده از باطریهای بزرگتر هیچگاه نتوانستند این مشکل را بدرستی حل کنند.
به همین دلیل شرکتها همیشه به دنبال روشهایی برای تولید باطریهای جدید هستند که کارایی بیشتر داشته باشند.
بر اساس اخباری که بتازگی فاش شده سونی در حال کار روی باتریهایی است که تا 40 درصد بیشتر از باترهای یون لیتیوم شارژ نگه میدارند.
شاید یکی از دلایل موفقیت پروژه بعدی سونی استفاده از الکترودهایی باشد که اساس آنها سولفور است. سلولهای لیتیوم سولفور چگالی انرژی بهتر و بیشتری دارند اما مشکل اینجاست که سولفور در چنین محیطی تنزل پیدا کرده و کارایی خود را از دست میدهد.
اما شاید سونی این مشکل را حل کرده یا اینکه به حل مشکل نزدیک شده است.
حتی در خبر جالبتری گفته شده سونی در حال توسعه و گسترش باتریهای منیزیم سولفور است و لیتیوم را بطور کامل از این معادله حذف کرده است.
منیزیم عنصری است که به وفور یافت میشود و میتواند در ساخت باتریهای ارزانتر و در عین حال مقاومتر بکار گرفته شود. حتی از نظر ایمنی نیز این عنصر انتخاب بهتری است، چون باتریهایی که لیتیوم در آنها بکار رفته در طول زمان فاسد میشوند و به مرحله ای میرسند که میتواند خطر انفجار و آتش سوزی را بهمراه داشته باشد.
اما تمام تلاشهایی که در این زمینه صورت میگیرد راه زیادی تا رسیدن به هدف نهایی در پیش دارد و سونی نیز از این قاعده مستثنی نیست. براساس برنامه های این کمپانی تا قبل از سال 2020 شاهد باتریهای سولفور نخواهیم بود. گوشیهای هوشمند اولین وسیله ای هستند که میتوانند از این باتریها استفاده کنند. بعد از آنهم شاید باید تا گوشی سونی اکسپریا Z10 صبر کنیم تا از 40 درصد شارژ بیشتر باتری نهایت استفاده را ببریم.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
وقتی خدا بخواهد شیشه را کنار سنگ نگه میدارد!