سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



تاثیر استفاده از شبکه های مجازی بر ارتباط همسران


تاثیر استفاده از شبکه های مجازی بر ارتباط همسرانتبیان/ اولین و مهم ترین آسیبی که استفاده مداوم از شبکه های مجازی بر روی زندگی متاهلی می گذارد، این است که باعث ایجاد سردی و فاصله عاطفی بین همسران می شود. هنگامی که همسران، چه خانم چه آقا، اکثر اوقات روز را با گوشی های موبایل خود می گذرانند، متوجه گذر زمان نمی شوند و همین مساله می تواند مقدمه ای باشد مبنی بر اینکه همسرشان را نبیند.
امروزه استفاده از شبکه های مجازی،در زندگی هر فردی دیده می شود. از کودکان گرفته تا افراد مسن. این شبکه ها علاوه بر ایجاد سرگرمی و لذت و همچنین پر کردن اوقات فراغت ما، می تواند آسیب ها و ضررهایی را هم به زندگی ما و هم به ارتباطاتمان با آدم های اطراف، وارد کند. یکی از مهم ترین این آسیب ها، ایجاد فاصله عاطفی بین همسران است.
ارتباط موثر همسران
ازدواج یعنی یکی شدن یک دختر و یک پسر. هدف ازدواج این است که دختر و پسر برای یکدیگر فرد دل آرام یعنی آرامش دهنده باشند. این مطلب در قرآن کریم در آیه 21 سوره روم، هم ذکر شده است که خداوند اشاره کرده اند که برای شما همسرانی آفریده شده که با آن ها آرامش پیدا کنید و در میانتان دوستی و مهربانی قرار داده است. پس محوریت اساسی یک زندگی مشترک ، ایجاد آرامش روحی است. این آرامش زمانی ایجاد می شود که همسران مهارت های برقراری ارتباط با یکدیگر را یاد گرفته باشند و همچنین در جهت تامین نیازهای یکدیگر تلاش کنند. اما همیشه موانعی هم وجود داشته است که نمی گذارد این آرامش و دل آرام بودن به صورت دائمی صورت گیرد. یکی از این موانع، اعتیاد به استفاده از شبکه های مجازی و گروه های اجتماعی مجازی است.
عضو جدید خانواده
امروزه شبکه های اجتماعی مختلفی مثل واتس آپ، وایبر، لاین، تلگرام و اینستاگرام و ... در گوشی موبایل اکثر افراد، وجود دارد. برخی از افراد می توانند استفاده از این شبکه ها را کنترل کنند و فقط برای مدت زمان کوتاهی در طول روز از آن ها، آن هم برای انجام کارهای ضروری و واجب خود استفاده می کنند ولی در مقابل کسانی هم هستند که مهارت ندارند استفاده از این شبکه ها را در کنترل خود در بیاورند. این ها کسانی هستند که اول صبح، هنگام بیدار شدن، ابتدا سراغ گروه های اجتماعی مجازی خود می روند، در طول روز نمی توانند از موبایلشان دور بمانند و همچنین کسانی هستند که اوقات فراغت خود را فقط با موبایل هایشان سپری می کنند. حال اگر این افراد، متاهل هم باشند، فکر می کنید چه اتفاقی می افتد؟
شکل گیری فاصله عاطفی
اولین و مهم ترین آسیبی که استفاده مداوم از شبکه های مجازی بر روی زندگی متاهلی می گذارد، این است که باعث ایجاد سردی و فاصله عاطفی بین همسران می شود. هنگامی که همسران، چه خانم چه آقا، اکثر اوقات روز را با گوشی های موبایل خود می گذرانند، متوجه گذر زمان نمی شوند و همین مساله می تواند مقدمه ای باشد مبنی بر اینکه همسرش را نبیند. کم کم به مرور زمان این همسران به نیازهای همسرشان بی توجه می شوند، زیرا زمانی را صرف صحبت کردن با او و جویا شدن از نیازهایش صرف نمی کند. وقتی همسر این افراد متوجه بشود که دیگر به نیازهایش اهمیت داده نمی شود او هم کم کم خود را با کارهای دیگر سرگرم می کند و یا سعی می کند که نیازهایش را در جای دیگری تامین نماید. این روال اگر برای مدت طولانی ادامه داشته باشد، موجب می شود ارتباط همسران به سوی سردی رفته و کم کم مساله ای به نام طلاق عاطفی بین همسران ایجاد شود. طلاق عاطفی یعنی این که همسران زمانی را برای گذراندن با یکدیگر صرف نمی کنند و به صحبت کردن راجع به نیازها، انتظارات و مشکلاتشان نمی پردازند.
چه اتفاقی در انتظار ما است؟
معمولا افراد در شبکه های مجازی برای خود عکس هایی را انتخاب می کنند. گاهی این عکس ها، عکس های واقعی آن ها نمی باشد ولی کسانی هستند که متوجه این مساله نیستند و فکر می کنند این عکس همان ظاهر واقعی مخاطبشان است. در این نوع ارتباطات، افراد سعی می کنند در وهله اول با استفاده از کلمات محبت آمیز و زیبا و نوع ادبیات خاصی، مخاطبشان را به سمت خود جذب نمایند و سعی می کنند بتوانند به برقراری ارتباط با او برسند. کم کم این ارتباطات گسترده تر می شود تا جایی که ممکن است به ایجاد حس علاقه در بین دو نفر هم برسد. هر چند که این حس و علاقه، کاملا کاذب است. به مرور زمان این امر، می تواند توجه دو طرف را از آدم های زندگی شان دور کند و یا حتی منجر به ایجاد خیانت های زناشویی نیز بشود.
راه رهایی کدام سمت است؟
پیشنهاد می شود اگر شما جزء افرادی که در بالا ذکر شد، هستید، سعی کنید قبل از این که مشکل جدی در ارتباط بین شما و همسران ایجاد شود، مهارت های کنترل استفاده از شبکه های اجتماعی را یاد بگیرید. یکی از عواملی که منجر می شود، همسران به این شبکه ها روی بیاورند این است که احساس می کنند هیچ جایگاهی برای همسرشان ندارند و هیچ توجهی از همسرشان نمی بینند. سعی کنید بیشتر به شناخت جنسیت و نیازهای منحصر به فرد همسرتان بپردازید و نیازهای اساسی زندگی مشترک به ویژه نیاز به صحبت کردن و محبت کردن و همچنین نیاز به تفریح را برای یکدیگر برآورده نمایید.


منبع: تبیان


ویدیو مرتبط :
تاثیر ترکیب سهامداری بر بازده نقدی شرکت ها : با استفاده از روش شبکه عصبی بررسی ا