سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



فشار مک‌کین بر پنتاگون برای ارائه اطلاعات بیشتر درباره ملوانان بازداشت‌شده در ایران


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از واشنگتن اگزامینر، جان مک‌کین سناتور آمریکایی روز چهارشنبه در سخنانی تأکید کرد که در حال آماده کردن درخواست مجدد خود از پنتاگون برای دریافت اطلاعات بیشتری درباره سربازان بازداشتی آمریکایی توسط ایران است.

این در شرایطی است که وزارت دفاع آمریکا به درخواست قبلی مک‌کین هیچ پاسخی نداده است. جان مک‌کین پیش از این گفته بود: اگر دولت اوباما تا اول مارس نتایج تحقیقات خود درباره حادثه بازداشت نظامیان آمریکایی را ارائه ندهد، 10 سرباز نظامی را برای ادای شهادت در خصوص بازداشت کوتاه‌مدت خود در ایران، احضار خواهد کرد.

سربازان آمریکایی چندی قبل، پس از ورود به آبهای سرزمینی ایران، توسط نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌طور موقت بازداشت شدند.

دولت اوباما اعلام کرده است که آزادی سریع سربازان آمریکایی نشانگر قدرت دیپلماسی بوده است. از 15 فوریه تاکنون که مک‌کین درخواست اولیه خود را مطرح کرده، هیچ پاسخی از پنتاگون دریافت نکرده است.

مک‌کین در ادامه تصریح کرد: ما می‌خواهیم درخواست دیگری را تا پایان هفته جاری ارائه کنیم و آن‌گاه منتظر پاسخ آنها خواهیم ماند.

پیتر کوک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در پاسخ به این سؤال که آیا پنتاگون می‌تواند تا ضرب الاجل تعیین شده اول مارس توسط مک‌کین اطلاعات لازم را ارائه دهد، گفت: تحقیقات در اختیار نیروی دریایی است و نمی‌توان در این زمینه عجله کرد.

سخنگوی نیروی دریایی آمریکا نیز هفته گذشته تأکید کرد وی نمی‌تواند تاریخ دقیقی را برای تکمیل تحقیقات از سربازان بازداشت شده اعلام کند.

ویلیام مارکس گفت: تحقیق درباره این حادثه همچنان ادامه دارد و این مهم است که اجازه دهیم روند تحقیقات به‌طور دقیق و مناسبی انجام شود.

انتهای پیام/*


ویدیو مرتبط :
Iran Security Service arrested ISIS terrorists بازداشت تروریستهای داعش بوسیله سازمان اطلاعات ایران