سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



خیز شرکت های امریکایی برای حضور در بازار برق هسته ای هند


به گزارش ایرنا،شرکت های امریکایی «وستینگ هاوس» و « توشیبا» از چندی پیش گفت وگوهایی را با شرکت تعاونی برق هسته ای هند برای ساخت 6 نیروگاه هسته ای در غرب این کشور آغاز کرده اند.
منابع هندی اعلام کرده اند شرکت های امریکایی به شدت علاقمند به حضور در بازار 150 میلیارد دلاری برق هسته ای هند هستند.
گفته می شود شرکت هسته ای «وستینگ هاوس » امریکا درمیان چند شرکت امریکایی است که علاوه بر تمایل برای ورود به بازار هسته ای هند ،علاقمند به ساخت راکتورهای هسته ای خود در این کشور است .
انتظار می رود که در سفر «نارندرا مودی » نخست وزیر هند به امریکا در 31 مارچ(ششم فروردین )قرار داد ساخت 6 راکتور هسته ای در 2 نیروگاه هسته ای به روزرسانی شود.
پس از توافق هند و امریکا برای همکاری صلح آمیز هسته ای که برای هند بستر لازم همکاری با شرکت های بین المللی هسته ای فراهم کرد ،شرکت «وستینگ هاوس» در سال 2013 قراردادی را برای ساخت راکتورهای هسته ای درهند با دهلی نو امضا کرد.
روزنامه هندوستان تایمز روز پنجشنبه به نقل از منابع رسمی نوشت:شرکت های «توشیبا» و «وستینگ هاس » برای تامین اورانیوم مورد نیاز نیروگاههای برق هسته ای اعلام آمادگی کرده است .
یک مقام رسمی گفت که پیشنهاد شرکت های «وستینگ هاوس» و «توشیبا»در حال بررسی است و بانک «یو اس اکسیم»منتظر دستیابی به توافق برای تامین اعتبار این طرحها است .
وی افزود:شرکت های توشیبا- وستینگهاس در سفر «شینزوآبه » نخست وزیر ژاپن به هند کمک کردند که قرار داد همکاری هسته ای غیر نظامی بین هند و ژاپن به امضا برسد.
به گفته یک مقام رسمی ،مذاکرات برای امضای قرارداد هسته ای بین شرکت تعاونی برق هسته ای هند و شرکت های امریکایی درجریان است ولی معلوم نیست که توافق ها برای امضای این قرارداد تا زمان سفر مودی به واشنگتن آماده شود.
کارشناسان ،مبلغ قرارداد برای ساخت 2 راکتور هسته ای بین شرکت های امریکایی با هند را 4.5 میلیارد دلار برآورد کرده اند.
هند همچنین قراردادی به ارزش 4.8 میلیارد دلار برای ساخت چهار واحد برق هسته ای در «کودانکولام » در ایالت تامیل نادو امضا کرده است .
*آساق*267*1600

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
شرکت های چک آماده حضور در بازار ایران هستند