تکذیب جلسات انتخاباتی لاریجانی با روحانی


خبرگزاری فارس: علی لاریجانی رئیس مجلس در محل ساختمان مشروطه مجلس شورای اسلامی با دبیرکل و اعضای شورای مرکزی جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی دیدار و گفتگو کرد و طی سخنانی اظهار داشت: همانگونه که رهبرمعظم انقلاب فرمودند تشکیل یک مجلس انقلابی و کارآمد لازمه ریل گذاری صحیح برای اداره امور کشور است.

وی افزود: بنده از فعالیت های تشکیلاتی مجموعه پیشرفت و عدالت باخبر هستم و خوشحالم که با نشاط و پویایی و بویژه تشکیل یک قوه متفکر در قالب برنامه های مدون در مسیر فعالیت های سیاسی و اجتماعی گام برمی دارید.

رئیس مجلس با تاکید بر اینکه تحقق مردمسالاری دینی مستلزم تحزب و شکل گیری احزاب قوی در کشور است، گفت: همانگونه که اول انقلاب حزب جمهوری توانست تاثیرات شگرفی در جامعه باقی گذارد قطعا ما در دوران فعلی نیز به فعالیت های تشکیلاتی با هدف ارائه برنامه منسجم و کادرسازی نیازمندیم.

لاریجانی در پاسخ به پرسشی درخصوص نسبت خود با ائتلاف اصولگرایان گفت: بنده به آیت الله موحدی کرمانی عرض کردم که من از روحانیت حمایت می کنم اما طبیعتا بدلیل مسوولیتم در قوه مقننه نمیتوانم حضور داشته باشم همانطور که در سازوکارهای قبلی نیز هیچ رییس قوه ای حضور نداشته است. الان اگر رییس قوه مجریه نیز در چنین مجموعه هایی حضور داشته باشد حتما شما انتقاد می کنید. البته بنده اگر حزب داشتم بواسطه حزب می توانستم شرکت کنم اما حزبی هم ندارم.

رییس مجلس ضمن رد شایعه برگزاری جلسات انتخاباتی با دولت و آقای روحانی گفت: بنده اساسا این کار را نادرست می دانم و با مجلس مولود دولت مخالفم.

لاریجانی درخصوص مسیر آینده اصولگرایی نیز افزود: من معتقدم سیاستمدار باید اصول داشته باشد و ابتدا حتما اصولگرا باشد و طبیعتا در مسیر نیز معتقد به تصحیح و اصلاح روشها باشد و همان تعبیر مقام معظم رهبری که فرمودند راه صحیح اصولگرایی اصلاح طلبانه است فرمایش متین و منطقی است. بنابراین انقلابی گری و اصولگرایی با شعارزدگی متفاوت است.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد در آینده حرکت جامع نگر معتدل و عقلانی که در عین حال انقلابی باشد و مرزبندی با تندروهای دو جناح داشته باشد شکل بگیرد.

در ابتدای این دیدار حسین قربانزاده دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت به ارائه روند شکل گیری و سیاستها و برنامه های این جمعیت پرداخت و دغدغه های موجود در خصوص شکل گیری مجلس ارزشی و در عین حال متخصص و کارآمد را طرح کرد.


ویدیو مرتبط :
انتقاد لاریجانی از تخریب روحانی