گردشگری


2 دقیقه پیش

بازگشایی اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ نیاوران

به مناسبت روز جهانی موزه اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ اختصاصی نیاوران بازگشایی می شود.به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران این اتاق پس از یک دوره تعمیرات ...
2 دقیقه پیش

سه اثر جهانی در خوزستان بدون زیرساخت گردشگری

خوزستان سه اثر ثبت جهانی دارد. چغازنبیل؛ شهر تاریخی شوش و سازه های آبی شوشتر اما برای هیچ کدام از این میراث جهانی زیرساخت های گردشگری مناسبی تدارک دیده نشده است.استان ...



نامه کودکان ایرانی به محیط بانان


ایسنا/ مسئول کمیته آموزش "انجمن زمین برای همه" گفت: در چهار دهه گذشته ۱۱۴ محیط بان جان خود را در راه حفاظت و حراست از مناطق حفاظت شده سرزمین از دست داده اند و بر این اساس و به منظور آشنایی کودکان با محیط زیست جشنواره نقاشی و نامه به محیط بانان در اصفهان برگزار می شود.
الهام نصر، با اشاره به اجرای جشنواره نقاشی و نامه به محیط بانان توسط انجمن زمین برای گفت: در دهه های اخیر تهدیدهای بسیار زیادی از جمله افزایش آلودگی های محیط زیستی، گرمایش جهانی، تغییرات اقلیمی، از دست رفتن تنوع زیستی، کاهش کیفیت منابع، تخریب زیستگاه ها و غیره چه در سطح ملی و چه در سطح جهانی دامنگیر محیط زیست شده است که به واسطه تاثیراتی که این تهدیدها بر حیات بشر و سایر موجودات زنده می گذارد نمی توان به راحتی از آن ها چشم پوشی کرد.

وی ادامه داد: از مقدمات رفع این مشکلات به طور قطع افزایش آگاهی های عمومی و ایجاد حساسیت در میان تمام اقشار جامعه است. این امر مهم در درجه اول نیازمند آموزش محیط زیست در تمام سطوح اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است.

این کارشناس ارشد محیط زیست افزود: اگر هر یک از افراد جامعه نسبت به محیط زیست و دنیای اطراف خود احساس مسئولیت کنند این حساسیت در نهایت منجر به اصلاح در باورهای اجتماعی، قوانین مدنی، مدیریت و نظام آموزش کشور و نیز تدوین استانداردها و ضوابط دقیق زیست محیطی در ارتباط با همة فعالیت ها در جهت توسعة پایدار و حفظ منابع طبیعی خواهد شد.

نصر افزود: باید توجه داشت که آشنا کردن کودکان با محیط زیست با انگیزه شروع آموزش‌های زود هنگام به پایه گذاران و تصمیم گیران آتی سیاست‌های جامعه، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و می تواند افقی تازه‌ در ارتقای وضعیت محیط زیست کشور و حتی کل دنیا برای جامعه انسانی به ارمغان آورد.

وی تصریح کرد: در آموزش به کودکان توجه به این نکته ضروریست که این آموزش‌ها صرفاً شناساندن مخاطرات زیست محیطی‌ را طلب نمی کند و آنچه لازمه پیشرفت است ایجاد مسئولیت در کودکان به عنوان حامیان آگاه تفکرات زیست محیطی ست.

این کارشناس ارشد محیط زیست با اشاره به "جشنواره نقاشی و نامه به محیط بانان" گفت: اگر چه این جشنواره در سطح شهر اصفهان در حال اجراست اما تا کنون توجه مخاطبان زیادی در کل کشور به خود جلب کرده است و افراد و گروه هایی برای مشارکت در اجرای این طرح اعلام آمادگی کرده اند.

نصر خاطر نشان کرد: هدف از این طرح آشنا کردن کودکان با طبیعت، حیات و حش، گونه های در خطر انقراض و به ویژه اهمیت حضور و فعالیت محیط بانان در راستای حفاظت از طبیعت است. در این برنامه همگام با پخش پوستر و بروشور به آموزش چهره به چهره در مدارس نیز مبادرت گشته تا به این ترتیب به واسطه نامه و نقاشی دانش آموزان را با مفاهیم مهم تری آشنا کنیم.

وی افزود: همچنین برای هر چه زیست محیطی تر برگزار کردن این طرح و صرفه جویی در مصرف کاغذ و همچنین ارسال پستی طرح ها، پوستر و بروشورهای طرح در تارنمای انجمن به آدرس www.tefas.ir قرار گرفته و از مدرسان محیط زیست، معلمان و همچنین گروه های زیست محیطی دعوت کرده ایم با استفاده ازآن ها، نقاشی و نامه های کودکان را از طریق و بسایت برای ما ارسال کنند.

مهلت ارسال آثار تا 26 دی ماه، همزمان با روز ملی حمایت از حیوانات است و به همین مناسبت در مراسمی از برگزیدگان تقدیر خواهد شد.


ویدیو مرتبط :
تاثیر سریال مختار نامه بر کودکان ایرانی