نوروز 95 بچه‌ها با «زنگ نقاشی» نقاشی می‌کنند


نوروز 95 بچه‌ها با «زنگ نقاشی» نقاشی می‌کنندباشگاه خبرنگاران/ ویژه برنامه «زنگ نقاشی» در ایام نوروز هر روز ازشبکه یک سیما پخش می شود.
فرشید یحیوی تهیه‌کننده ویژه برنامه نوروزی «زنگ نقاشی» در خصوص ویژگی‌های این برنامه گفت: «زنگ نقاشی» عنوان برنامه‌ای 13 قسمتی است که با مدت زمان 20 دقیقه از اول فروردین هر روز ساعت 11 از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

وی بیان کرد: در این برنامه 21 شخصیت مدادرنگی وجود دارد که کاراکترهای مخصوص به خود را دارند. این 21 شخصیت انیمیشنی سه بعدی شامل مدادرنگی های مختلف، پاک کن، مداد تراش و قلم موی آبرنگ در فضاهای شاد، متنوع و رنگارنگ هستند که به معرفی نقاشی بچه‌ها می‌‌پردازند.

یحیوی تصریح کرد: هر کدام از این مدادهای رنگی کاراکترهایی هستند که تیپ دارند. به طور مثال مداد قهوه‌ای نماد پیرمرد، نارنجی نشانه کودک و به همین شکل و یا شخصیت‌هایی مانند خمروز گزارشگر و خورشید خانم که به هر یک از آنها به شکل مجزا پرداخته شده است.

تهیه‌کننده «زنگ نقاشی» اظهار داشت: در «زنگ نقاشی» سایت اینترنتی طراحی شده است به آدرس www.naghashitv.ir و صندوق پستی 1635111 که بچه‌ها از این طریق می‌توانند کارهای خود را برای ما ارسال نمایند. بر همین اساس بهترین نقاشی‌ها با توجه به شخصیت هر کاراکتر به صورت جذاب و مخاطب‌پسند مورد بررسی قرار گرفته و و نکات آموزشی، طنز و اخلاقی و یا مذهبی هر نقاشی به بینندگان ( به صورت کارشناسی شده و هدفمند زیر نظر روانشناس برنامه) توضیح داده می‌شود. البته معرفی بهترین نقاشی‌ها بر مبنای سه رویکرد که عبارتند از رویکرد فنی، محتوایی و سبکی انجام می‌شود.

وی افزود: ممکن است یک نقاشی به لحاظ محتوایی پیامی را انتقال دهد که پیام مهم و قابل توجهی باشد و یا از نظر سبک دارای تکنیک خوبی باشد. همین طور از نظر فنی و موضوع که کاری قابل قبول محسوب شود. بنابراین این آثار را در یک نمایشگاه که در فضای مجازی طراحی شده است، قرار می‌دهیم.

یحیوی تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های این برنامه برگزاری نمایشگاهی است که کودکان آثار نقاشی خود را به شکل رایگان در آن قرار می‌دهند. همچنین بچه‌ها می‌توانند نقاشی‌های این سایت را آپلود کرده و علاوه بر دفتر نقاشی در معرض دید سایرین قرار دهند.

وی ادامه داد: بر این اساس مردم به بهترین نقاشی‌ها امتیاز داده و بهترین آنها انتخاب می‌شوند و جزو برترین‌ها در نمایشگاه معرفی می‌شوند که بیشترین تعداد بازدید را داشته‌اند. در انتهای هر برنامه، نقاشی منتخب به مرحله دوم صعود می‌کند و جایزه و لوح مداد طلایی برنامه را دریافت می‌کند. جایزه‌ای نیز به قید قرعه از بین تهیه‌کنندگان بسته‌های آموزشی مکمل این برنامه هر روز به بینندگان هدیه داده می‌شود.

فرشید یحیوی تأکید کرد: هدف و رویکرد اصلی «زنگ نقاشی» به وجود آوردن چالشی است که بچه‌ها را به سمت نقاشی ترغیب کند. به علاوه جنبه سرگرمی برای خانواده‌ها را نیز در نظر داشته باشد.

وی عنوان کرد: علاوه بر موارد ذکر شده، گزارش‌های متنوع آقا خروسی در سطح شهر با موضوع نقاشی و میان برنامه‌های جذاب آموزشی بهانه‌ای برای بازگشت بزرگسالان به دوران شیرین کودکی و آشتی آن‌ها با نقاشی است. در کل قصد داریم هنر نقاشی را وارد خانواده‌ها کنیم.

یحیوی در پایان گفت: بسته‌های آموزشی برنامه نیز به عنوان بزرگترین سریال انیمیشنی ایران و کاملترین مجموعه نقاشی برای کودکان و نوجوانان (260 قسمت) در خلال برنامه معرفی خواهد شد. این برنامه به مدت 20 دقیقه با رویکرد سرگرمی آموزشی از اول فروردین 1395 ساعت 11 صبح به تهیه‌کنندگی و کارگردانی فرشید یحیوی (طراح، تهیه‌کننده و کارگردان سابق برنامه نقاشی نقاشی در شبکه پویا) این بار روی آنتن شبکه یک خواهد رفت.

لازم به ذکر است؛ عوامل این برنامه عبارتند از:

تهیه‌کننده و کارگردان: فرشید یحیوی، دستیار کارگردان: یاسر فرزام‌نیا، نویسندگان: شفیقه نیک‌جهان - حمید سلیمانی، شاعر: کامیار حجتی، آهنگساز: میلاد پاویز، مدیر گروه انیمیشن: فرزین موید، گویندگان: مهبد قناعت‌پیشه، حسام صادقی‌نیکو، عیسی زمانی، تکتم چوبدار، مهشید اژدی‌فر، اعظم حبیبی، تدوین: نگار شجاعی، کارشناسان برنامه: لیلا اصفهانی، مژگان اصفهانی، مشاور و روانشناس: مینا جعفری، اعظم کامیاب، مدیر واحد اپلیکیشن و سایت: محمد بهرامیان.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
تیزر مسابقه نقاشی «صلح و دوستی» در برنامه نقاشی نقاشی