سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



آغاز پنجمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر از فردا


آغاز پنجمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر از فردااطلاعات/ پنجمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر از 10 تا 20 اسفند در تالار وحدت برگزار می شود.
به مناسبت برگزاری پنجمین دوره این جشنواره دیروز نشست رسانه ای در تالار وحدت برپا شد که طی آن حمید قبادی دبیر کارگروه مد و لباس کشور و رئیس پنجمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر اظهار کرد: در این دوره شاهد همکاری بیش از 10 نهاد در امر برگزاری جشنواره خواهیم بود که نتایج خوبی را در بر دارد ، به طوری که شعارهای مطرح شده در حوزه پارچه و لباس امسال تحقق پیدا کرده است. اتاق اصناف ایران ، اتحادیه پوشاک تهران، انجمن طراحان پارچه و لباس، نیروی انتظامی، انجمن صنایع پوشاک کشور و پنج نهاد کشوری از مراکزی هستند که در این دوره در جشنواره حضور دارند.
قبادی با اشاره به بهره‌گیری از مشاوره‌های سیامک احصایی در چیدمان هنری و مفهومی نمایشگاه گفت: 250 مدل پارچه ایرانی از 30 شرکت داخلی با مواد مختلف در بخش صنعت با شیوه‌ای هنری به نمایش گذاشته می‌شود. همچنین امسال از ابزارهای اطلاع‌رسانی مانند شبکه‌های اجتماعی، فضای دیجیتال و... استفاده بیشتری کرده ایم.
دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس با اشاره به اهمیت حضورهنرمندان در حوزه مد گفت: ایجاد تعامل و ارتباط با افراد تأثیرگذار به ویژه هنرمندان سینما و تلویزیون از برنامه‌های اصلی ما است و بر این اساس از تعدادی از هنرمندان دعوت کرده‌ایم تا در افتتاحیه جشنواره حضور داشته باشند.
قبادی در مورد چگونگی برقراری ارتباط منطقی میان جامعه و آثار ارائه‌شده در جشنواره گفت: در این دوره از جشنواره داوری‌ها بسیار سخت‌گیرانه شده و سطح کیفی آثار بالا رفته است. بیش از 70 درصد طراحان حرفه‌ای دعوت شده به جشنواره آثار خود را ارائه کردند و با توجه به اقداماتی که در طول سال برای برگزاری 12 جشنواره فرعی برای افراد مبتدی شده ، حضور غیرحرفه‌ای‌ها را در این جشنواره به حداقل رساندیم.
او در مورد بخش بین‌الملل جشنواره مد و لباس فجر گفت: همایش سه روزه‌ای در هتل هما تهران برگزار می‌شود که به موضوع طراحی لباس و توسعه آن تا مرحله تولید پرداخته می‌شود. این همایش با همکاری بخش خصوصی از 12 تا 14 اسفند با حضوراستادانی از دانشگاه «پلی مدا» ایتالیا برگزار می‌شود.
قبادی با بیان اینکه برگزاری مسابقه زنده طراحی لباس در این دوره باعث استاندارد شدن جشنواره مد و لباس فجر می‌شود ، گفت: برگزاری مسابقه طراحی یکی از رویدادهای مهم حوزه مد و لباس در دنیا است و ما هم در جشنواره امکانی را فراهم می‌کنیم تا طراحان لباس از مرحله ایده تا تولید محصول را به اجرا درآورند. در این مسابقه توانایی طراحان به محک گذاشته می‌شود و آن‌ها با نخ و پارچه ایرانی، طراحی و محصول ایرانی را به جامعه معرفی می‌کنند. خروجی این مسابقه حتی می‌تواند رنگ مناسب سال آینده را هم پیشنهاد دهد. همچنین در 15 اسفند مسابقه طراحی چادر برگزار می‌شود تا طرح‌های ایرانی در این زمینه ارائه شود.
قبادی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در این جشنواره نخستین مسابقه اینترنتی انتخاب بهترین لباس توسط مردم از روز دوم جشنواره آغاز می‌شود و تا پس از آن ادامه خواهد داشت. همچنین راه‌اندازی تور آموزشی و تعامل طراحان و اساتید با بخش صنعت تولید پارچه یکی از برنامه‌های مهم ما است. قبادی ادامه داد: برگزاری چهار مراسم بزرگداشت خادمان حوزه مد و لباس از بخش‌های دیگر این جشنواره است و در4 بخش‌ صنعت، تولید و فروش، اعطای مالکیت معنوی و بخش علمی - دانشگاهی این تقدیر انجام می شود.
او با اشاره به هم‌زمانی جشنواره با ایام فاطمیه گفت: ارتباط مفاهیم ارزشمند با حوزه مد و لباس از موضوعات مهم برای ما است و بر این اساس نشست‌ها و کارگاه‌هایی با موضوع ایام فاطمیه برگزار می‌شود.
گلناز نصراللهی ، مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت هم در این نشست خبری اظهار کرد: در پنجمین جشنواره مد و لباس تمرکز بیشتری بر تولید نخ و پارچه ایرانی داریم. پیش از این تأکید چندانی بر استفاده از مواد اولیه ایرانی وجود نداشت اما در حال حاضر واحدهای تولید پوشاک در مورد ظرفیت‌های صنعت نساجی کشور آگاه شده‌اند.
راضیه حشمی‌پور مدیر اجرایی کمیته علمی و دانشگاهی جشنواره مد و لباس هم گفت: این بخش با نگاه پژوهش محور با محوریت ارتقای سطح علمی حوزه مد و لباس و کاربردی شدن آن در تولید، فعالیت خود را آغاز کرد. با توجه به زمان محدودی که داشتیم 20 دانشگاه و 23 آموزشگاه برای شرکت در جشنواره اعلام حضور کردند که در نهایت 14 متقاضی برای حضور در جشنواره انتخاب شدند. تعداد 150 پایان‌نامه، کتاب و مقاله به دبیرخانه جشنواره رسیده است و 15 نشست و کارگاه تخصصی نیز در روزهای جشنواره برگزار می‌شود. همچنین از دو اختراع رسیده از دانشگاه آزاد یزد نیز رونمایی می‌شود.
در پایان این برنامه از سه پوستر جشنواره مد و لباس فجر، استان‌ها و فروشگاه‌ها رونمایی شد.
مراسم افتتاح پنجمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر 10 اسفند ساعت 11 در تالار رودکی برگزار می شود.



با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: اطلاعات


ویدیو مرتبط :
تفاهمنامه برپایی پنجمین جشنواره بین المللی مد و لباس فج