ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



رحمتی بهترین گلر ایران است اما کی‌روش حق دارد


  X  

تاریخ خبر : جمعه 1394.08.22 - 16:33

رحمتی بهترین گلر ایران است اما کی‌روش حق دارد

کاپ/ مربی اسبق تیم ملی ایران گفت: در بازی با گوام تنها نتیجه مهم است و اصلا بازی زیبا و زدن تعداد گل زیاد مدنظر نیست.
هومن افاضلی درباره عملکرد تیم ملی ایران مقابل ترکمنستان اظهار داشت: نتوانستم بازی را به صورت کامل مشاهده کنم اما برد بسیار خوبی بود انشاالله بچه ها بتوانند در بازی های بعدی هم عملکرد خوبی داشته باشند تا بتوانند به عنوان تیم اول راهی مرحله بعد شوند.
وی درباره تشویق مهدی رحمتی توسط هواداران بعداز گلی که ایران دریافت کرد، گفت: من با مهدی رحمتی کار کردم و او بدون شک بهترین گلر ایران است و همچنین او انسان بسیار خوبی هم است ولی درباره دعوت شدن و یا نشدن او و یا هر بازیکن دیگر به تیم ملی باید سرمربی تصمیم بگیرد. این نکته را چون مربی بوده ام به آن اشراف دارم و به شما می گویم. شاید من با نظر کی روش مبنی بر عدم دعوت رحمتی موافق نباشم اما به هرحال اوست که مسوولیت فنی تیم را برعهده دارد و باید نظر نهایی را بدهد.
کارشناس فوتبال کشورمان در ادامه افزود: همه می توانند درباره نظر خودشان صحبت کنند. زمانی که با علی دایی کار می کردم موقع گرم کردن تیم تماشاگران علی کریمی را تشویق می کردند. زمان برانکو ایوانکوویچ هم خداداد عزیزی تشویق شد. این اتفاق در دوره بلاژویچ هم رخ داد. همیشه یک عده موافق هستند و عده دیگر مخالف. تماشاگران هم می توانند نظر خود را بیان کنند اما نظر نهایی با سرمربی تیم ملی خواهد بود و کی روش حق دارد که یک بازیکن را دعوت کند و یکی دیگر را دعوت نکند.
مربی سابق تیم ملی ایران درباره جوانگرایی صورت گرفته در تیم ملی تصریح کرد: بدون شک یک تیم جوان مورد علاقه من خواهد بود با 90 درصد این بازیکنان کار کرده ام و شناخت خوبی از آنها دارم. خیلی خوشحالم که آنها اینقدر پیشرفت کردند و همین امتیاز مثبت تیم ملی است. الان تیم ما آینده روشنی دارد و دو سال دیگر این بازیکنان با تجربه ای که کسب می کنند می توانند کمک حال ما شوند. نوسان به وجود آمده در نتایج تیم ملی هم به خاطر همین جوانگرایی است.
وی درباره بازی با گوام و مشکلات ویژه ای که برای تیم ملی جهت بازی با این تیم به وجود آمده خاطرنشان کرد: سخت ترین رقیب ما در این گروه عمان است اما بدون شک سخت ترین بازی ایران مقابل گوام خواهد بود. نه به جهت فوتبالی بلکه به خاطر مشکلات جانبی نظیر تفاوت زمانی ایران و گوام، زمین نه چندان مناسب آنها و همچنین مشکلات ویزایی که برای برخی بازیکنان به وجود آمد. به همین دلایل در بازی با این تیم تنها نتیجه مهم است و اصلا بازی زیبا و زدن تعداد گل زیاد مدنظر نیست و هیچ فرقی نمی کند که با یک پنالتی در دقیقه 93 ببریم یا از روی یک اشتباه داور یا بازیکن حریف.
افاضلی در پایان درباره عملکرد تیم ملی امید در ماه های اخیر و همچنین شانس این تیم جهت حضور در المپیک ریو اذعان داشت: می دانید که این آخرین دوره ای است که فوتبال در المپیک حضور پیدا می کند و از المپیک توکیو فوتسال جایگزین فوتبال خواهد شد این مصوبه کمیته اجرایی المپیک است. طبیعتا دوست داریم در آخرین دوره این مسابقات حضور پیدا کنیم. تیم حال حاضر المپیک از سه تیمی که من در اختیار داشتم بهتر است و جوان های لایقی در آن حضور دارند. به خاطر دارم فروردین 93 زمانی که داشتم این نفرات را استعدادیابی می کردم هیچکس آنها را نمی شناخت اما الان همه آنها در تیم های لیگ برتری بازی می کنند و صاحب برند شده اند. خیلی از آنها هم در تیم بزرگسالان حضور دارند. بچه ها خیلی بااستعداد هستند و تدارک بسیار خوبی هم برای آنها دیده شده است و انشاالله که بتوانند به المپیک ریو صعود کنند.

نظر شما


ویدیو مرتبط :
رحمتی یا کی روش