ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



گودرزی: امیدوارم سایه نگاه سیاسی در جهان به ورزش کم شود


به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، محمود گودرزی وزیر ورزش در دیدار با رئیس و اعضای انجمن بین المللی تربیت بدنی و ورزش برای دختران و زنان که صبح امروز (یکشنبه) در سالن اجتماعات وزارتخانه برگزار شد، ضمن تقدیر از حضور اعضای این انجمن در ایران، گفت: امیدوارم در این چند روز بتوانیم به نقطه نظرهای مشترک دست یابیم چرا که به اعتقاد من همه افرادی که در حوزه آموزش تربیت بدنی در سطح دانشگاهی فعالیت می کنند، دیدگاه هایشان بسیار به هم نزدیک است.

وی با بیان این که در وظایف، مسئولیت ها و اهداف این انجمن نکات ارزشمندی به چشم می آید، افزود: آن چه که شما در حوزه ورزش بانوان فعالیت می کنید، رفع تبعیض از ورزش بانوان و افزایش سهم آن ها در این مهم در سراسر جهان است.

وزیر ورزش و جوانان خاطر نشان کرد: این هدف را ما نیز دنبال می کنیم؛ البته با حفظ ارزش هایی که برای ما قابل احترام است. سازمان های جهانی ورزشی مثل IOC و فدراسیون های جهانی نیز در رأس برنامه هایشان رفع تبعیض از آقایان و بانوان و افراد با مذهب، اقوام، نژاد و زبان های مختلف و همچنین نگاه متوازن به مسئله ورزش زنان و مردان، به چشم می خورد.

گودرزی ادامه داد: در سال های نه چندان دور می بینیم که مجموعه IOC و فدراسیون های جهانی به دنبال تحمیل نگاه خود به سایر کشورها هستند. به عنوان مثال برای این بحث می توان به عدم اجازه ورود بانوان با پوشش اسلامی در مسابقات بین المللی اشاره کرد.

وی خاطر نشان کرد: ملاحظه کردید که در رشته هایی نظیر تکواندو، کاراته، والیبال، ووشو و ... که بانوان با پوشش اسلامی خود در مسابقات شرکت کردند هیچ اتفاق منفی رخ نداد. گاهی اوقات مشاهده می شود که تیم دختران تمرین می کند و منتخب می شود اما برای گرفتن مجوز در یک تورنمنت دچار مشکل و از حضور آنها جلوگیری می شود که این یک تبعیض تحمیلی به همه کشورهایی است که با حفظ ارزش های خود حضور می یابند.

وزیر ورزش و جوانان با بیان این که بیش از 60 دانشگاه تربیت نیروی انسانی در حوزه ورزش در کشور فعالیت می کنند، گفت: نسبت ورود دختران به پسران به این مراکز دانشگاهی 65 به 35 است که این موضوع می تواند به عنوان ظرفیتی بزرگ برای کمک به این انجمن و توسعه آن در خاورمیانه و دیگر کشور ها ایفای نقش کند.

گودرزی با دعوت از اعضای انجمن بین المللی تربیت بدنی و ورزش برای دختران و زنان به منظور بازدید از تمرینات تیم های ملی بانوان و یا ورزش دانشجویان، دانش آموزان و دیگر اقشار جامعه، اظهار داشت: با دیدن تمرینات بدنی این افراد می توانید از نزدیک مشاهده کنید که زنان و دختران در ایران به صورت آزادانه فعالیت ورزشی می کنند.

وی خاطرنشان کرد: من مطمئن هستم که ما همه به عنوان مدرسین دانشگاهی دیدگاه هایمان بسیار نزدیک است؛ منتهی ورزش (نه تربیت بدنی) را سیاست مداران حوزه های ورزش به گونه ای دیگر رقم می زنند و تصمیمات را طور دیگری می گیرند که امیدوارم این مجموعه و مجموعه های مشابه، بتوانند این سازمان ها را تحت تاثیر قرار دهند و ضمن احترام به فرهنگ سایرین، با اعمال فشار، این تبعیض ناروا از بین برود.

وزیر ورزش و جوانان با تاکید به رفع سایه نگاه سیاسی از ورزش، گفت: ما در تلاشیم تا همگان به ویژه بانوان به یک اندازه از موهبت ورزش بهره مند شویم. لذا دلیلی وجود ندارد که همه مردم دنیا به یک شکل بیاندیشند و به یک گونه زندگی کنند. ما باید با حفظ این ارزش ها و تفاوت فرهنگ در یک جا جمع شویم و صلح و بهره مندی از امکانات را برای همه افراد طلب کنیم.

وی در پایان از نگاه علمی، فرهنگی و حق طلبانه اعضای انجمن بین المللی تربیت بدنی و ورزش برای دختران و زنان تقدیر کرد.

انتهای پیام/م

http://fna.ir/YFJSQ6


ویدیو مرتبط :
صحبت های محمود گودرزی در گردهمایی وزارت ورزش