سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



دبیرکل جمعیت آبادگران: اصولگرایان ضربه‌پذیر شده‌اند


دبیرکل جمعیت آبادگران: اصولگرایان ضربه‌پذیر شده‌اند

امیدنامه/ حسن بیادی ضمن اشاره به چندشاخگی‌های اصولگرایان در انتخابات و میزان شانس پیروزی‌شان، گفت: این عدم اتحاد اصول گرایان را ضربه پذیر کرده است.

دبیرکل جمعیت آبادگران جوان ایران اسلامی در گفت‌وگویش با «امید ایرانیان» از فعالیت‌های حزب متبوعش در انتخابات پیش‌رو، ترکیب آینده مجلس شورای اسلامی و تغییرات آن گفت. او می‌گوید که برنامه‌های آبادگران برای انتخابات مجلس آتی ائتلاف با معتدلین است. مشروح این گفت‌وگو در پی می‌آید:

*آقای بیادی، جریان آبادگران از ابتدا تاکنون شامل تغییرات زیادی شده است.از ابتدا که تشکیل شد، جمعی از نزدیکان به تفکر رییس دولت نهم و دهم در آن حضور داشتند که اتفاقا بعدها نظراتشان تغییرات زیادی را شامل شد. چرا آبادگران چنین چرخشی کرد؟

چیزی که تحت عنوان آبادگران قبل از شهرداری آقای احمدی‌نژاد تشکیل شد، ترکیبی با اکثر احزاب حقیقی و حقوقی به نام ائتلاف آبادگران ایران اسلامی بود. این ترکیب حتی در شورای شهر دوم و سوم هم نقش پررنگی داشت. به‌طوری‌که نقش پررنگ آبادگران در شوراهای شهر منتج به رای آوردن شهردار وقت تهران یعنی آقای احمدی‌نژاد در انتخابات مجلس شد. اما بعد از اینکه احمدی‌نژاد به‌عنوان رییس‌جمهور انتخاب شد، جمعی از جوانان تشکلی به نام جمعیت آبادگران جوان ایران اسلامی فارغ از آن‌چه قبل از ریاست جمهوری آقای احمدی‌نژاد وجود داشت، تشکیل دادند چراکه ائتلاف قبلی به‌نوعی منحل شد. این جمعیت نگاهش نسبت به دولت منتقدانه بود بنابراین چون ما اپوزیسیون دولت بودیم، باوجود اینکه از کمیسیون ماده 10 احزاب اجازه اولیه فعالیت را گرفته بودیم اما وزارت کشور دولت نهم حکم ما را برای فعالیت ابلاغ نکرد.

یعنی آبادگران در تمام این مدت بدون مجوز فعالیت می‌کرد؟

وزارت کشور دولت نهم باوجود تایید کمیسیون ماده 10 احزاب اجازه فعالیت رسمی را به ما ابلاغ نمی‌کرد. ما متوجه شدیم که به‌دلیل برخی انتقاداتمان نسبت به دولت، برایمان این ابلاغیه صورت نمی‌گیرد.

الان هم همچنان مجوز ندارید؟

خدا را شکر در دولت آقای روحانی مجوز ما ابلاغ شد و الان فعالیتمان قانونی و مجوزدار است. ان‌شاءالله به‌زودی کنگره‌مان را در 26 آذرماه همین امسال برگزار می‌کنیم.

چرا آن آبادگران قبل از ریاست‌جمهوری آقای احمدی‌نژاد منحل شد؟

ما قبل از اینکه آقای احمدی‌نژاد حکم تنفیذ را از رهبر انقلاب دریافت کند، جدا شده بودیم و به‌عنوان یک اپوزیسیون فعالیت می‌کردیم.
چرا مسیرتان جدا شد؟ به این دلیل که آنها حامی آقای احمدی‌نژاد بودند؟

دلیل اصلی‌اش این بود که افراد متعلق به سازمان‌های غیررسمی در دولت نفوذ کردند.
سازمان‌های غیررسمی؟

سازمان هایی که مسوولیتی ندارند و به‌دلیل نزدیکی به قدرت و ثروت، نفوذشان در دولت‌ها زیاد است.
می‌توانید اسم آن سازمان‌ها را بگویید؟

نمی‌شناسم، اگر می‌دانستیم که همان زمان با آنها برخورد می‌کردیم. هنوز هم برای ما سوال است که اینها چه‌طور در دولت نهم رشد و در ارگان‌ها و احزاب مختلف نفوذ کردند.

آبادگران فعلی چه آبادگرانی است و چه برنامه‌هایی دارد؟

آبادگران فعلی، مجموعه‌ای از جوانان اصولگرای معتدل و مستقل هستند که می‌خواهند کار جدی و حزبی کنند. برنامه‌مان هم برای انتخابات این است که با اصولگرایان مستقل و معتدل ائتلاف کنیم.

مگر در جناح اصولگرا چند گروه وجود دارد؟ منظورم این است که فکر می‌کنید در انتخابات آتی، اصولگرایان با گروه‌های مختلف ظاهر شوند؟
بله. در جریان اصولگرایی الان دو بخش وجود دارد که یکی شامل اصولگرایان افراطی و سنتی است و دیگری هم شامل اصولگرایان معتدل و مستقل است. این دو گروه هم اتفاقا هر کدام شامل بخش‌های مختلفی می‌شوند یعنی هر کدام از این گروه‌ها خودشان چند شاخه می‌شود.
این به ضرر اصولگرایان در انتخابات مجلس نیست؟ یعنی فکر نمی‌کنید که این جریان در انتخابات آینده بسیار ضربه‌پذیر باشد؟

بله، به نظرم اینطور است. اما به هرحال این مساله در جناح اصلاح‌طلب هم وجود دارد یعنی فکر می‌کنم که آنها هم درون جریان اصلاح‌طلبی‌شان شاخه‌های متفاوتی دارند.

اما با این‌حال الان اصلاح‌طلبان وحدتشان را رسما اعلام کرده‌اند اما اصولگرایان مدام جلسه می‌گذارند و خروجی خاصی حاصل نمی‌شود. این درحالی‌است که تنها چهار ماه تا انتخابات فرصت باقی است.

به نظر من چه جناح اصلاح‌طلب و چه جناح اصولگرا باندهایی را تشکیل می‌دهند که به‌عنوان حزب مطرح می‌شود. یعنی آنچه تشکیل می‌شود بیشتر شبیه باند است نه حزب.

با این تفاسیر پیش‌بینی شما از ترکیب آینده مجلس چیست؟
من فکر می‌کنم که مجلس آینده در اختیار معتدلین و مستقلین است و کسانی که با چهره‌های جدید و حرف‌های جدید وارد می‌شوند. یعنی مردم دیگر از کسانی که نمایندگی برایشان شغل شده است، خسته شده و به آنها رای نمی‌دهند.
منظور شما این است که ماندن بیش از حد برخی نمایندگان در مجلس موجب شده که نمایندگی برای عده‌ای شغل باشد؟ فکر می‌کنید چند درصد نمایندگان مجلس الان در این وضعیت هستند؟
بله. به‌دلیل قدمتی که دارند در مجموعه مجلس تبدیل به قدرت شده‌اند و برای خود در مجلس سازمان‌های غیررسمی مانند باند ایجاد کرده‌اند که هیچ خدمتی را نتوانسته‌اند به مجلس بکنند.

فکر می‌کنید که چقدر تندروها در مجلس آتی حضور خواهند داشت؟
به‌نظرم حضور پررنگی نخواهند داشت و مجلس آتی از این حیث اهمیت دارد.

به ترکیب مجلس برگردیم. به نظر شما سطح تغییرات درمجلس چقدر جدی خواهد بود؟

به‌نظرم یکی از مهم‌ترین تعییرات در سطح مجموعه مدیریت مجلس خواهد بود. فکر می‌کنم که مدیریت فعلی مجلس در مجلس آینده حضور نخواهد داشت. تمام پیش‌بینی‌ها نشان‌دهنده آن است که آینده مجلس دگرگون می‌شود.
اما به اعتقاد من در هر حال باوجود تغییرات در ترکیب نمایندگان اما کلیت مجلس تغییری نخواهد کرد چون ساختار سازمان اجرایی کشور معیوب و ناقص است و مشکل زیربنایی‌تر از این بحث‌هاست. معتقدم تا زمانی‌که سیستم اجرایی به‌صورت پارلمانی در نیاید و نقش و مشارکت مردمی به حداکثر نرسد و احزاب کارکرد پیدا نکنند، همچنان نتیجه و خروجی مجلس بهتر از این نخواهد شد. معتقدم ساختار اجرایی کشور مانند یک یخچال خرابی است که بهترین غذاها را هم در آن بگذاریم خراب می‌شود.

به‌عنوان سوال آخر قبول توافقنامه 1+5 چه تاثیری در انتخابات آتی خواهد داشت؟
نتیجه قبول 1+5 یعنی اعتدال.


ویدیو مرتبط :
کاهش جمعیت ،ضربه ای برپیکرمسلمین !!!!