سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



گزیده‌ای از اخبار مطبوعات/ ریاست عارف بر مجلس، هدف یا وسیله؟!


گزیده‌ای از اخبار مطبوعات/ ریاست عارف بر مجلس، هدف یا وسیله؟!آخرین خبر/ گزیده‌ای از مهمترین رویدادها و اخبار مطبوعات در روز دوشنبه به شرح زیر می باشد.

جوان –این روزنامه درگزارشی باعنوان «ریاست عارف بر مجلس، هدف یا وسیله؟!» نوشت: رأی به دولت یازدهم نشان داد که به احتمال زیاد دولت روحانی و اصلاح‌ طلبان نیز نمایندگان خود را در مجلس زیاد کنند. با این حال در این دوره از انتخابات با توجه به ورود جدی افراد مستقل به عرصه رقابت‌ ها و کسب دهها کرسی توسط آنان مرز بین دو جناح تا حدودی شکسته است و همین مسئله سبب ارائه آمار متفاوتی از سوی رسانه ‌های گوناگون شد.

مردمسالاری- محمدتقی رهبردرباره دلایل عدم موفقیت اصولگریان گفت:سازماندهی اصولگرایان چندان قوی نبود، برنامه‌ریزی‌هایشان هم چندان کارآمد نبود. به همین دلیل مردم نسبت به گرایشهای دیگر، روی آورده‌اند. ما باید با عملمان مردم را به سمت خود دعوت کنیم. با حرف زدن صرف، چیزی درست نمی‌شود

ابتکار- این روزنامه در گزارشی باعنوان «آرایش جدید زنان درمجلس» با اشاره به رشد دوبرابری حضور زنان در مجلس دهم نسبت به مجلس پیشین، درباره چرایی رای نیاوردن زنان اصولگرای مجلس نوشت: عملکرد نمایندگان زن اصولگرای مجالس هشتم و نهم در مورد حقوق زنان عدم موفقیت آنها را بدنبال داشت .

اعتماد- آنچه در این انتخابات از یک سو موجب خوشحالی و از سوی دیگر موجب تاسف است، تغییر حدود ٧٥ درصد از نمایندگان فعلی است که به جای آنان افراد جدیدی وارد می‌شوند که عموما با سازوکار مجلس آشنایی کافی ندارند و مدتی طول خواهد کشید تا نمایندگان جدید با سازوکار مجلس و قانون آیین‌نامه داخلی مجلس و از آن مهم‌تر با مسائل کشور از نزدیک آشنا شوند که در مورد اخیر نیز به زمان بیشتری نیاز دارند.

ایران- این روزنامه در گفت وگویی باسخنگوی سازمان انرژی اتمی درباره قراردادفروش« آب سنگین» به امریکا با عنوان«جزئیات نخستین همکاری هسته‌ای تهران- واشنگتن» به نقل از کمالوندی نوشت:این توافق می‌تواند سبب دستیابی ما به بازار بهتر صادراتی و قابل اتکا باشد. نباید فراموش کرد که امریکا به تنهایی 90درصد از بازار جهانی غیرهسته ای(یعنی حوزه تحقیقاتی و داروسازی) این ماده را در اختیار دارد بنابر این برای ما بازار امریکا یک بازار هدف عمده محسوب می‌شود.»

شرق - این روزنامه در یادداشتی به قلم صادق زیباکلام با عنوان«فرزندان «زنده» اصلاحات» نوشت: جریان اصلاحات که بعد از دوم خرداد ٧٦ پا به عرصه وجود گذاشت، در نزدیک به دو دهه گذشته با‌وجود شرایط دشواروبرخی بی‌مهری‌ها توانسته همچنان به حیات خود ادامه دهد. این گفتمان ریشه‌دار، نه‌تنها از بین نرفته و زنده مانده بلکه توانسته رشد کند و «زاد و ولد» هم کرده است.

اعتماد – این روزنامه درگزارشی با عنوان«تله تفرقه» تاکتیک جریان رسانه‌ای- سیاسی را که در تلاش برای اختلاف‌افکنی میان حامیان عارف و لاریجانی است، بررسی کرد ونوشت: مباحث تولیدی و توزیعی رسانه‌های جناح افراطی عجیب و غریب بوده. آنان همزمان با پیگیری خط تخریب شدید محمدرضا عارف با محوریت بی‌تجربگی او در مدیریت مجلس به تعریف و تمجید پر قدرت از علی لاریجانی برخاستند. هدف این جمع‌الاضداد رسانه‌ای جریان افراطی ساخت هندسه تفرقه میان عقلاست.

جوان –یک منبع آگاه در گزارشی باعنوان« واحدهای صنعتی در مسلخ مصادره بانک‌ها » گفت: بانک‌ها برای آنکه مطالباتشان سوخت نشود به هیچ عنوان از مصادره وثیقه واحدهای اقتصادی بدهکار چشم‌پوشی نمی‌کنند. اصرار بر نگه داشتن نرخ سود در ارقام بالا و حمایت‌های زیاد ناشی از سیاست‌های اقتصادی دولت می‌رود تا واحدهای صنعتی را به مسلخ مصادره بکشاند و بانک‌ها را با مازاد دارایی‌های بیشتری مواجه کند.

جوان - حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در درس خارج «آنتالیا» را به عنوان شهری که در آن فسق و فجور انجام می‌شود و سبب سفر باطل و اتمام نماز می‌شود مثال زدند و فرمودند: باشد که مسئولان فرهنگی و قانونگذار ترتیبی اتخاذ کنند که سفرهای حرام اقلاً تبلیغ نشود. شاید دولت به دلیل احترام به آزادی‌های فردی افراد، از ممنوعیت سفر به مراکز توریستی که به فساد شهرت دارند، جلوگیری نکرده است، اما حداقل می‌تواند مانع از برگزاری تورهای مستقیم از مبدأ ایران به این کشورها شود

ایران – این روزنامه درگزارشی باعنوان «هسته مرکزی مخالفان دولت در مجلس از هم پاشیده است» درباره نتیجه انتخابات مجلس با بیان اینکه طیفی از مخالفان و منتقدام دولت که هفتم اسفندماه با «نه» قاطع مردم تهران پشت درهای مجلس دهم ماندندنوشت: پایان مخالفان دولت درمجلس، به معنای پایان تحرکات این طیف نخواهد بود؛ آن هم در شرایطی که یک سال دیگر تا انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم زمان مانده است.

کیهان - پیش‌نویس قطعنامه جدیدی به کنگره ارائه شده که در آن ضمن ادعای تنش‌آفرین بودن حضور ایران در آب‌های خلیج‌ فارس، برخورد دولت آمریکا و اعمال تحریم‌های جدید علیه کشورمان درخواست شده است.

کیهان - این روزنامه با درج عنوان بلوف مدعیان اصلاحات درباره نتیجه انتخابات، آورد: در حالی که رسانه‌های زنجیره‌ای با ارائه آمارهای متناقض قصد پیروز نشان دادن جریان اصلاح طلب در انتخابات دهمین دوره مجلس را دارند، تحلیلگران این روند را عملیات روانی زنجیره‌ای‌ها برای جذب مستقلین می‌دانند.

کیهان - بانک مرکزی با تأخیری چند ماهه، آمار پایه پولی در آذر ماه سال گذشته را منتشر کرد که نشان می‌دهد چاپ پول تورم‌زا از ابتدای دولت یازدهم به بیش از 46 هزار میلیارد تومان رسیده است.

آرمان- این روزنامه درگزارشی با عنوان « افزایش تولد نوزادان نارس» درباره افزایش تولد نوزادان نارس و هزینه بالای نگهداری این کودکان در دستگاه های ویژه پرداخت ونوشت: این خانواده ها متحمل هزینه‌های سنگین می‌شوند که ممکن است موجب فروپاشی این خانواده شود.

جوان – این روزنامه در یادداشتی باعنوان «رابطه ای که هست سفارتخانه ای که نیست!» با اشاره به روند ارتباط ایرانوامریکا بصورت غیر رسمی نوشت : در مدل پلکانی و محافظه‌کاری رندانه‌ای که دولت یازدهم برای عادی‌سازی روابط با ایالات متحده تعریف کرده، بعید نیست کم‌کم به آنجایی برسد که گفته شود «وقتی ما با هم این همه خوب هستیم، چرا سفارتخانه نداشته باشیم؟!»

وطن امروز- این روزنامه در گزارشی با عنوان گرانی چراغ خاموش در قبوض آب ۹۵ » با بیان اینکه شیوه محاسبات وزارت نیرو برای بالابردن قیمت‌ها تغییر کرد نوشت: میزان آبونمان آب و آبونمان فاضلاب حدوداً دو برابر شده است. هم چنین میزان محاسبه تبصره 2 در قبوض آب حدوداً 3 برابر شده است.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: آخرین خبر


ویدیو مرتبط :
کرم آبیان ریاست ارشاد ملارد در نمایشگاه مطبوعات