سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



رکوردی که شکسته شد/ بازدید 3 میلیونی کلیپ انتقادات یک دانشجو از روحانی در تلگرام + فیلم


به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، رضا نجابت دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در مراسم روز دانشجو که امسال در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، با اشاره به اختصاص 4 دقیقه به این تشکل دانشجویی برای بیان مواضعش در حضور رئیس جمهور، آنهم پس از گذشت 800 روز از عمر دولت یازدهم، انتقاداتی را نسبت به رویکرد و عملکرد بیان کرد.

پس از گذشت چند روز از مراسم مذکور، کلیپ کوتاهی از سخنان رضا نجابت به سرعت در شبکه های اجتماعی دست به دست شد. بازدید بیش از 3 میلیونی این کلیپ دانشجویی نشان‌دهنده استقبال جالب کاربران شبکه‌های اجتماعی از این اظهارات صریح دانشجویی است.

برخی فعالان فضای مجازی می‌گویند کلیپ مذکور پربازدیدترین و یا حداقل یکی از پربازدیدترین کلیپ‌های ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی است.

بر اساس این گزارش،  رضا نجابت در سخنان خود خطاب به رئیس جمهور در مراسم روز دانشجو گفت:در تمام این دو سال تریبون‌های یک طرفه طرفداران رئیس جمهور برای تشکر و تمجید سیاست‌ها به راه بوده و خواهد بود اما بنده به نمایندگی از اتحادیه مربوطه فارغ از فضای تعارف انتقاداتی را مطرح می‌کنم.

وی افزود: ناظران سیاسی معتقدند که هر کدام از وزارتخانه‌های دولت سهمیه یک جریان، گروه یا شخص خاص بوده که پس از گذشت این دو سال و اختلافات درون کابینه این گمانه تقویت شده است.

عضو شورای مرکزی انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل خطاب به رئیس‌جمهور گفت: از شما خواهش می‌کنیم که دانشگاه را از بعد بازی‌های سیاسی خارج کرده و اجازه دهید دانشجویان مسیر طبیعی خود را طی کنند. مسیر علم و اخلاق و پیشرفت. هرچند منافع عده‌ای کاسب به خطر می‌افتد.

نجات ادامه داد: جناب آقای روحانی 8 برابر آن 100 روزی که از آن یاد کرده بودید می‌گذرد اما آش همان آش است و کاسه همان کاسه، در اقتصاد با ابداع واژه‌هایی طنزگونه چون تورم صفر، عبور از رکود و رفتارهای رابین هودی چون توزیع سبد کالا و تخصیص وام 25 میلیونی آن هم نه به نفع معیشت مردم بلکه برای خالی کردن انبارهای خودرو نشان داد برنامه‌ای برای اقتصاد نداشته‌اید. هرچند اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در جلسه‌ای پیش از انتخابات 24 خرداد این بی برنامه گی را یادآور شده بود.

وی گفت: در دولت مذاکرات، برای توجیه راهبرد غلط وابسته کردن همه امورات کشور بر سیاست خارجه آسمان ریسمان بافته و گفتید کربلا درس مذاکره است، اشتباه گفتید. در روزهای توهین به نبی مکرم اسلام وزیر خارجه کشور هتاک را در آغوش گرفتید اشتباه کردید. نباید همه چیز را به سیاست خارجه گره می‌زدید. بدانید در همه روزهای پیاده روی و دست دادن‌ها 333 روز سفیر جمهوری اسلامی پشت دربهای بسته سازمان ملل ماند. نفت به استناد نامه 4 وزیرتان با کاهش 60 درصدی قیمت مواجه شد پس سفره مردم نیز کوچکتر شد.

این فعال دانشجویی ادامه داد: در همه روزهای مذاکرات از حاکم جزیره بحرین تا وزیر گستاخ سعودی از اردوغان تا رئیس جمهور کشور 800 هزار نفری جیبوتی یکی یکی به ملت ایران توهین کردند علاوه بر همه اینها فاجعه فرودگاه جده و حوادث منا رخ داد. کمتر کسی اگر به واسطه تبلیغات دوساله به راهبرد مذاکرات خوشبین بود بعد از فاجعه منا دریافت که متأسفانه رویکرد رئیس جمهور در سیاست خارجی هیچ بخشی از منافع ملی را تأمین نکرد با این حال هنوز از این سیاست اشتباه برنگشته‌اید چنانچه چند روز پس از حادثه تلخ منا وزیر خارجه مان از تحکیم مودت با آل سعود سخن گفت.

نجات با بیان اینکه دولت یازدهم فاقد گفتمان سیاسی و اجتماعی است و برای جبران این خلأ آینده سیاسی خویش را به کسانی گره زده که سابقه خود را در بزنگاه‌ها نشان دادند و هیچگاه دلسوز نبوده‌اند و همین افراد را معاون اول کابینه آقای هاشمی رفسنجانی می‌دانند، اظهار داشت: همین افراد دیر یا زود چه در صورت وصول مطالباتشان و چه بالعکس آن پروژه عبور از روحانی را کلید خواهند زد. ما نمی‌خواهیم عبور از روحانی مطرح شود. ما خواستار رئیس جمهوری مستقل هستیم.

وی گفت: جناب آقای روحانی اگر مدعی دروغ و آمارسازی در دوره‌های قبل هستید دولت کنونی نیز آمارسازی نکند و راست بگوید. وزیری را بر مسند امور نگذارید که در کرسنت یک طرف دعواست. وزیری را به کار نگذارید که به خاطر نخریدن خودروی بی کیفیت ملت را خائن خطاب کند. ما رئیس جمهوری می‌خواهیم که در مقابل نقد به فرموده امام (ره) موهبت الهی است خضوع کند و منتقدان را بزدل، ترسو و بی‌شناسنامه خطاب نکند و آنها را هواله به جهنم ندهد.

عضو شورای مرکزی انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در پایان خطاب به روحانی گفت: شما به رفتارهایی از رئیس جمهور قبلی منتقد و معترض بوده‌ایدکه امروز خودتان فاعل بسیاری از آنان هستید و اگر اکنون در قضای سیاسی کشور چرخی بزنید حضرتعالی احمدی نژادی ترین فرد در سپهر سیاسی کشور هستید.

نجات تأکید کرد: آقای رئیس جمهور ما دانشجویان بی شناسنامه نیستیم از مردم هم جدا نیستیم از نوح به بعد تا کربلا و هویزه حضور داریم ما در این آب و خاک سبز می‌شویم بی شناسنامه نیستیم و راست قامتان جاودانه تاریخ خواهیم ماند.انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
‫فیلم حرف‌های دردناک کارگر معدن خطاب به حسن روحانی هنگام بازدید روحانی از معدن یورت گلستان‬‎