سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



طرح بهزیستی برای ساماندهی کارتن‌خواب‌ها و معتادان تهران


ایرنا/ رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد بین این سازمان و دستگاه های مختلف برای ساماندهی کارتن خواب ها گفت: طرح ساماندهی کارتن خواب ها و معتادان متجاهر به طور آزمایشی در تهران اجرا می شود.

انوشیروان محسنی بندپی افزود: این امیدواری وجود دارد که در ۶ تا 7 ماه، نسبت به ساماندهی بیش از 60 درصد کارتن خواب ها، معتادان متجاهر (معتادانی که اعتیاد خود را آشکار می سازند) و افراد رها شده اقدامات لازم صورت گیرد.

او گفت: یک تیم کاری برای ساماندهی کارتن خواب ها با همکاری دستگاه های مختلف و با محوریت استانداری تهران تشکیل شده و این تیم، دستور جلسه ای تنظیم کرده و وظایف بهزیستی، نیروی انتظامی و دانشگاه ها در این صورت جلسه تعیین شده است.

رئیس سازمان بهزیستی، طرح ساماندهی کارتن خواب ها را زمان بر دانست و تأکید کرد: واقعیت این است که تعداد کارتن خواب ها زیاد است و فضایی در نظر گرفته شده برای آنان باید طوری باشد که فرد با یک عارضه وارد آنجا نشود و با چند عارضه خارج شود.

محسنی بندپی افزود: شهرداری با استانداری تهران تفاهمنامه ای امضا کرده تا فضای فیزیکی مورد نیاز این کار طی برنامه زمان بندی شده فراهم شود.

او افزود: سازمان بهزیستی نیز این آمادگی را دارد که مداخلات لازم را با تیم تخصصی مددکاری و علوم اجتماعی و روانشناختی و ترک اعتیاد خود برای این آسیب دیدگان اجتماعی انجام دهد.

رئیس سازمان بهزیستی گفت: دانشگاه های علوم پزشکی نیز آمادگی دارند نسبت به غربالگری و تشخیص نوع آسیب کارتن خواب ها و معتادان متجاهر اقدام کنند و کمیته امداد هم برای کمک مالی به نیازمندان این قشر اعلام آمادگی کرده است.

محسنی بندپی تأکید کرد: بیشترین تعداد کارتن خواب ها در تهران هستند و البته این به آن معنا نیست که همه این کارتن خواب ها تهرانی هستند، بلکه 60 درصد آنان از استان های دیگر آمده اند. کارتن خواب در شهرهای کوچک خیلی کم است.

چند روز پیش تعدادی از شهروندان تهرانی در شوش به محل تجمع و اقامت کارتن خواب ها در پارک هرندی حمله کرده و چادر آنان را آتش زدند که این مساله مسئولان مربوطه را نسبت به این مساله طی این روزها حساس کرده است.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
ساماندهی کودکان کار و کارتن خواب ها