سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



گران‌ترین اسباب‌بازی‌های جهان کدامند؟


گران‌ترین اسباب‌بازی‌های جهان کدامند؟اقتصاد نیوز/ آیا کنجکاو هستید که بدانید گران‌ترین اسبا‌ب‌بازی‌های دنیا کدام‌ها هستند؟ اگر بله، پس برای شگفت‌زده شدن توسط قیمت‌هایشان آماده باشید، چرا که این اسباب‌بازی‌ها استثنائی هستند.

همه ما وقتی کودک بودیم از اسباب‌بازی استفاده می‌کردیم اما سوال اینجاست که چه مقدار پول می‌توانیم صرف خرید اسباب‌بازی‌های لوکس کنیم؟
ما به شما می‌گوییم بیش از اندازه کافی، چرا که در این گزارش فهرستی از گرانقیمت‌ترین اسباب‌بازی‌های جهان را ارائه خواهیم کرد که هیچ‌کدام از آنها ارزان نیستند.

در این گزارش اقتصادنیوز، آنچه را که کودکان ثروتمند با آن بازی می‌کنند، ببینید. اینها گران‌ترین اسباب‌بازی‌های جهان هستند.

جی‌.ال جو سرباز قهرمان
قیمت: 200 هزار دلار


جی‌.ال جو سرباز قهرمان، نام یکی از محبوب‌ترین اسباب‌بازی‌ها با مضمون نظامی است که نمونه اولیه و اصلی آن در سال 1963 ساخته شد و نمونه پیشرفته‌تر آن در سال 2003 در یک حراجی به قیمت کمتر از 200 هزار دلار فروخته شد.

سرباز کوچکی که 11.5 اینچ قد اوست و با 21 قطعه متحرک ساخته شده و هم‌اکنون در موزه Geppi در ایالت مریلند نگهداری می‌شود.


روبات پلاتینیومی Gundam
قیمت: 250 هزار دلار


داشتن تنها 12.5 سانتی‌متر قد و 1.4 کیلوگرم وزن، و قیمتی برابر با 250 هزار دلار این روبات اسباب‌بازی را در زمره گران‌ترین اسباب‌بازی‌های دنیا قرار داده است. جالب‌تر این است که شما نمی‌توانید با او بازی کنید!

شاید با تعجب بپرسید چرا؟ به این علت که این فقط نسخه تبلیغی و ترویجی این روبات است که از 89 قطعه و 1400 گرم پلاتینیوم و چشمانش از 0.15 قیراط الماس ساخته شده است.


کاخ تیتانیا
قیمت: 256 هزار و 500 دلار


کدام دختری است که آرزوی داشتن چنین خانه عروسکی‌ کاملی را نداشته باشد؟ مطمئنا هیچ دختری نیست که رویای بزرگی نداشته باشد. کاخ تیتانیا، یکی از گران‌قیمت‌ترین خانه‌های عروسکی در جهان است که قیمت آن برابر با 256.500 هزار دلار و از 18 اتاق و 3000 قطعه کوچک ساخته شده است.

کاخ تیتانیا توسط آقای سر نویل (Sir Nevile) ساخته شد و این برمی‌گردد به زمانی که دخترش از او خواسته بود تا برایش یک خانه عروسکی در باغ بسازد و سر نویل توانست آن را پس از 15 سال تکمیل کرد.


نینتندو (مدل: Wii Supreme – around)
قیمت: 485 هزار دلار

بدنه و پوشش این نینتندو لوکس از طلا ساخته شده و وزن آن معادل 2.5 کیلوگرم و 22 قیراط طلاست. همچنین دکمه‌های جلوی این اسباب‌بازی لوکس از 78 الماس ساخته شده و به قیمت 485 هزار دلار به فروش می‌رسد.

نینتندو به مدت 6 ماه توسط استوارت هیوز (Stuart Hughes) ساخته شد، کسی که سازنده گران‌ترین آیفون است.


باربی الماسی
قیمت: 551 هزار دلار


رویای دیگر برای دختربچه‌ها عروسک معروف باربی است. باربی الماسی نام عروسکی است که توسط استفانو کانتوری طراحی و ساخته شد و هم‌اکنون به قیمت 551.000 دلار به فروش می‌رسد.

این گران‌ترین باربی از یک گردنبند با وزن 3 قیراط الماس سفید و 1 قیراط الماس صورتی‌رنگ و یک لباس سیاه و سفید زیبا ساخته شده که آن را در ردیف لوکس‌ترین اسباب‌بازی‌های جهان قرار داده است.

در سال 2010 این عروسک در یک حراجی به یک موسسه تحقیقات سرطان سینه فروخته شد.


اسب گهواره‌ای‌-‌طلایی
قیمت: 1.28 میلیون دلار


تصور می‌کنید قیمت یک اسب گهواره‌ای ساخته شده از طلا چقدر باشد؟

این اسب گهواره‌ای ساخته‌شده از طلا با قیمت 1.28 میلیون دلار جزو یکی از گران‌قیمت‌ترین اسباب‌بازی‌ها در جهان است. وزن این اسب طلایی حدود 36 کیلوگرم است.


مکعب لوکس روبیک
قیمت: 1.5 میلیون دلار


آیا شما یکی از طرفداران مکعب روبیک هستید؟ پس شما باید مکعب‌های روبیک ارزان‌قیمت را فراموش کنید و برای داشتن یک مکعب روبیک پر زرق و برق و لوکس به قیمت 1.5 میلیون دلار آماده شوید.

هر طرف این مکعب از 185 قیراط سنگ‌های قیمتی مانند زمرد و یاقوت ساخته شده. این ویژگی‌های منحصربه‌فرد است که این مکعب را در ردیف گران‌ترین‌ اسباب‌بازی‌های جهان قرار داده است.


خرس عروسکی (لویی ویتون)
قیمت: 2.1 میلیون دلار


پوست آن از طلا و چشمانش از یاقوت کبود و الماس ساخته‌شده، به همین خاطر است که خرس عروسکی (لویی ویتون) با قیمت 2.1 میلیون دلار در ردیف یکی از اسباب‌بازی‌های گران‌قیمت‌ترین در جهان قرار گرفته است.

این عروسک زیبا توسط یک تولیدکننده اسباب‌بازی به نام (Steiff) در آلمان ساخته شده است.


توپ فوتبال شیمانسکی
قیمت: 2.59 میلیون دلار


توپ فوتبال دوران کودکی‌تان چقدر می‌ارزید؟ احتمالاً کمتر از 10 دلار هم نبوده، اما حداقل شما می‌توانستید با آن بازی کنید.

توپ فوتبال شیمانسکی، توپی است که از 2640 الماس سیاه و سفید، 6620 الماس سفید و 3500 الماس آفریقایی و در مدت سه ماه ساخته شده و به قیمت 2.59 میلیون دلار به فروش می‌رسد.

اگر دوست داشته باشید می‌توانید به این توپ پا بزنید!


لامبورگینی (مدل: Aventador)
قیمت: 4.8 میلیون دلار


اگر شما استطاعت خرید یک لامبورگینی واقعی را ندارید به همان اندازه هم استطاعت خرید این اسباب‌بازی را نخواهید داشت.

در ساخت و تولید این لامبورگینی برجسته مقدار زیادی پلاتین و الماس به کار رفته است. از پلاتین در ساخت رینگ‌ها و بدنه و از الماس در ساخت صندلی‌ها و فرمان و چراغ‌های جلو. قیمت این لامبورگینی لوکس 4.8 میلیون دلار است.

با این اوصاف، آیا شما حاضر به پرداخت این هزینه برای خرید یک لامبورگینی اسباب‌بازی هستید یا اینکه ترجیح می‌دهید یک لامبورگینی واقعی را خریداری کنید؟


عروسک مادام الکساندر ایلویز
قیمت: 5 میلیون دلار

اگر شما قبلاً با قیمت یک عروسک باربی شگفت‌زده شده‌اید، قیمت این اسباب‌بازی هم شما را شوکه‌تر خواهد کرد. قیمت این عروسک 5 میلیون دلار است.

عروسک مادام الکساندر ایلویز، از 9 قیراط الماس ساخته شده و برای زیبایی و تزئین این عروس از کریستال سنگ استفاده شده است. نام این عروسک برگرفته از یک طراح عروسک به نام مادام الکساندر است.


عروسک اِل اُیسلِر
قیمت: 6.25 میلیون دلار


یکی دیگر از گران‌ترین عروسک‌های گران‌قیمت جهان عروسک اِل اُیسلِر است. قیمت این عروسک شما را شگفت‌زده‌‌تر خواهد کرد، عروسکی به قیمت 6.25 میلیون دلار. ظاهر این عروسک برگرفته از دوران رنسانس است.

در ساخت این عروسک از مروارید، طلا و 2340 قطعه فولاد جلا استفاده شده است. همچنین در داخل این عروسک از یک سیستم چرخ‌دنده که موتور آن با باتری کار می‌کند استفاده شده است.


منبع: اقتصاد نیوز


ویدیو مرتبط :
معرفی 10 اسباب بازی گرون قیمت جهان