سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



شاخص تولید برق در ایران مطلوب نیست/ جزئیات مصرف بالای برق در بخش‌های مختلف


به گزارش خبرگزاری فارس، آرش کردی در نشست تخصصی نمایشگاه بین‌المللی برق با تاکید بر اینکه باید بدانیم که به چه نحوی انرژی را در کشورمان استفاده می‌کنیم،گفت: برخی معتقدند بهره‌وری زمانی اتفاق می‌افتد که قیمت‌های حامل انرژی واقعی شود، اما نمی‌توان این موضوع را تنها راه‌حل عنوان کرد.

رایزنی‌های وزارت نیرو با وزارت صنعت در خصوص اصلاح الگوی مصرف/ سراغ ساختمانها                نیز می رویم

کردی با اشاره به رایزنی‌های وزارت نیرو با وزارت صنعت در خصوص اصلاح الگوی مصرف در صنایع گفت: 38 صنعت در کشور ملزم به رعایت اصلاح الگوی مصرف شده‌ است، همچنین در مرحله‌ی بعد نیز قرار است به سراغ ساختمان‌های مسکونی و غیرمسکونی برویم.

تولید انرژی در حوزه انرژی های تجدیدپذیر تا سال 1400 به 100 هزار مگاوات می رسد

مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به انرژی‌های تجدید‌پذیر در جهت اصلاح مصرف سوخت افزود: سالانه باید 1000 مگاوات در عرصه انرژی‌های تجدید‌پذیر تولید انرژی داشته باشیم و برای سال 1400 نیز تولید کشور در حوزه انرژی‌های تجدید‌پذیر به 100 هزار مگاوات می رسد.

کردی ادامه داد: باید کاهش مصرف در نیروگاه‌ها و توسعه انرژی‌های نو مورد توجه جدی قرار بگیرد.

مدیر عامل توانیر با بیان این که با کاهش تلفات فنی شبکه به زیر 10 درصد می‌توانیم شاهد صرفه‌جویی بزرگی در مصرف سوخت باشیم، ادامه داد: در بخش کاهش تلفات باید به سمت ترانس‌هایی با بازدهی بالا برویم و با توجه به این‌که تلفات فنی شبکه معضل بزرگی است، باید با اصلاح ولتاژ اصلاح سطح کابل‌ها، بحث اتوماسیون و هوشمندسازی شبکه میزان تلفات را کاهش دهیم.

وی اعداد و ارقام موجود در بخش انرژی را زیبنده کشور ندانست و تاکید کرد: میزان شدت انرژی در بخش کشاورزی، خانگی، عمومی و تجاری به ترتیب 3.2، 1.6، 1.8 و 1.5 برابر متوسط جهانی است.

شاخص تولید برق در ایران مطلوب است

کردی میزان تولید نیروگاه‌ها را در ظرف مدت 16 یا 17 روز یک میلیارد کیلووات ساعت عنوان کرد و گفت: یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی کشورها میزان مصرف انرژی و اموراتی است که در انرژی برق صورت می‌گیرد و اعداد و ارقام ما در توسعه شبکه در بخش بار و اقلام مطلوب است،اما بهره‌وری و بازدهی تاسیسات و مصرف ما جای کار دارد.

وی همچنین تاکید کرد: در نیروگاه های کشور 94.6 درصد از کل انرژی که در سال 93 تولید کردیم از سوخت فسیلی استفاده شده که در حقیقت از 68 میلیارد لیتر سوخت معادل استفاده کرده‌ایم.

کردی همچنین با بیان اینکه نیروگاه‌های سیکل ترکیبی 58 تا 62 درصد راندمان را ارایه می‌دهند و 7 هزار مگاوات از طریق بخار به شبکه اضافه می‌شود، تصریح کرد: این میزان قانع کننده نیست و ما نیازمند ورود تکنولوژی‌های بالاتری هستیم که در حدود 60 درصد به ما راندمان بدهد و اگر بتوانیم 3 الی 4 درصد به راندمان کنونی نیروگاه‌های کشور اضافه کنیم، کمک شایانی به منافع ملی خواهد شد.

انتهای پیام/ک


ویدیو مرتبط :
تولید برق رایگان با موتوری که مصرفش از ژنراتوری که برق تولید میکنه کمتر هست