برپایی چهارمین مراسم اهدای نشان آکادمی سمندریان


برپایی چهارمین مراسم اهدای نشان آکادمی سمندریانبانی فیلم/ عضو هیأت مؤسس آکادمی سمندریان اظهار کرد که چهارمین مراسم اهدای نشان این آکادمی همزمان با سالروز تولد زنده‌یاد حمید سمندریان در اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.
حمید لبخنده درباره جشن سالانه آکادمی سمندریان در سال جاری که سه دوره گذشته آن با اهدای نشان این آکادمی به برگزیدگان تئاتری برگزار شد به مهر گفت: ما از ۲ ماه قبل از تعطیلات نوروز ۹۵ جلساتی را برای چگونگی برگزاری چهارمین مراسم اهدای نشان آکادمی سمندریان برگزار کردیم و قرار شد که همچون ۳ دوره گذشته، این دوره نیز همزمان با زادروز زنده‌یاد سمندریان برگزار شود.
وی اظهار کرد: در این دوره خانم هما روستا در جمع ما نیست و امیدواریم که دوره چهارم هم با همان شکوهی که در زمان حضور خانم روستا برگزار می‌شد، برگزار شود و نشان آکادمی سمندریان به ۲ برگزیده دوره چهارم اهدا شود.
عضو هیأت مؤسس آکادمی سمندریان درباره برگزیدگان دوره چهارم اهدای نشان آکادمی، گفت: هنوز به طور قطع ۲ برگزیده این دوره از نشان آکادمی سمندریان مشخص نشده ولی نظر کارشناسان و داوران آکادمی به سمت معرفی برگزیدگان از گرایش کارگردانی است.
لبخنده با بیان اینکه وصیت خانم روستا این بود که برای اشاعه متد آقای سمندریان، آکادمی و آموزشگاه سمندریان همچنان فعال باشند، یادآور شد: بعد از ایشان همچنان آموزشگاه سمندریان نیز پابرجاست و در آستانه ثبت‌نام ترم جدید هستیم و همزمان با زادروز آقای سمندریان، ترم جدید آموزشگاه نیز آغاز می‌شود.
وی ادامه داد: شاگردان آقای سمندریان نظیر محمودرضا رحیمی، حسین کیانی، احمد ساعتچیان و محمدعلی سجادی که دیگر خودشان استادهای تئاتر و اشاعه دهنده متد او هستند از استادانی هستند که در ترم جدید آموزشگاه حضور دارند.
این هنرمند عرصه تئاتر و تلویزیون ضمن اظهار امیدواری از اینکه با فعالیت آکادمی و آموزشگاه سمندریان نام و هنر زنده‌یادان حمید سمندریان و هما روستا تداوم داشته باشد، تأکید کرد: آکادمی سمندریان به این نیت بنا شد که نام حمید سمندریان جاودان باشد و در تلاش برای ثبات بخشیدن به روند فعالیت آکادمی هستیم که به نتیجه رسیده و در جشن امسال آکادمی در خصوص آن اطلاع رسانی خواهیم کرد.


با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: بانی فیلم


ویدیو مرتبط :
اهدای جوایز چهارمین کنفرانس توزیع و پخش-کلیپ1