عابدینی: دو ماه دیگر در مورد تاج قضاوت کنید


مدیرعامل اسبق پرسپولیس گفت: با قانون فوتبال اروپا پرسپولیس قهرمان لیگ برتر است.

امیر عابدینی در گفت‌وگو با فارس، در مورد وضعیت فوتبال گفت: لیگ برتر ایران به خوبی و خوشی به پایان رسید و فردا هم تکلیف لیگ یک مشخص می‌شود. سازمان لیگ کار بزرگی کرد که مسابقات باشگاهی را در سه رده برتر، لیگ دسته اول و لیگ دسته دو به خوبی برگزار کرد. نهم یا دهم خرداد هم فینال جام حذفی در خرمشهر برگزار خواهد شد.

وی افزود: باید از منطقه آزاد خرمشهر و اسماعیل زمانی که برای ورزشگاه خرمشهر سنگ تمام گذاشته تشکر کنیم. حدود 6 میلیارد تومان از 12 میلیارد تومان هزینه بازسازی ورزشگاه را منطقه آزاد خرمشهر تقبل کرده است. نور ورزشگاه به 1200 ریمیکس رسیده ،زمین چمن ورزشگاه هم مناسب است.

عابدینی در مورد اینکه باشگاه ذوب آهن به برگزاری بازی در خرمشهر معترض است، گفت: ما همه به خرمشهر بدهکار هستیم. خرمشهر را از حلقوم دشمن بعثی بیرون کشیدیم. باید حتی در روی زمین خاکی خرمشهر هم که شده فینال را برگزار کنیم. اگر کسی به برگزاری بازی در خرمشهر معترض است می‌تواند به این شهر نیاید اما برای اینکه فینال در خرمشهر برگزار شود ساعت‌ها وقت و هزینه شده است. ساکت، تاج، بهروان، مهدی، فتاحی و حتی رئیس هیأت فوتبال استان خوزستان که من از آن راضی هم نیستم برای اینکه فینال در خرمشهر برگزار شود تلاش کردند. قرار است تمامی فینال‌های جام حذفی در خرمشهر برگزار شود.

وی در مورد حضور تاج در فدراسیون فوتبال گفت: تاج در فدراسیونی حاضر شده است که اولویت های بسیار زیادی دارد. یک کیسه پر از سرب و روی در دست دارد که باید این کیسه را به سرانجام برساند. در فدراسیون فوتبال اولویت اول حفظ کرسی‌ها، حفظ رتبه ایران در فیفا، حفظ کی‌روش، حفظ تیم ملی جوانان، نوجوانان، بانوان و ... است. ضمن اینکه در کنار همه این‌ها باید اقتصاد را هم در نظر گرفت. تاج هنوز فرصت نکرده که به ساختار فکر کند. اکنون برای نقد تاج زود است .او باید یکی دو ماه دیگر کار کند و پس از آن می‌توان قضاوت کرد و گفت که دو سال دیگر فوتبال با مدیریت تاج روزهای خوشی خواهد داشت یا نه. اکنون همه ما باید کنارش باشیم و کمکش کنیم تا این بار سنگین که به دوش دارد را به سرمنزل مقصود برساند.

عابدینی در مورد انتخاب رئیس سازمان لیگ گفت: گاهی اوقات نباید عجله کرد. باید سر فرصت کارها انجام شود. اتفاقاتی هم رخ می‌دهد که خارج از دستان ماست.مثلا منصور قنبرزاده که مدیرعامل باشگاه نفت بود با کنار رفتنش از مدیریت این باشگاه حضورش در هیأت رئیسه سازمان لیگ هم لغو شد. تاج در حال حاضر می‌خواهد مدیریت بحران کند و با صبر و حوصله کارها را پیش ببرد. نباید عجله کرد.

مدیرعامل اسبق پرسپولیس در مورد قهرمان نشدن این تیم در لیگ برتر، گفت: قهرمانی با اولی فرق می‌کند. تیم قهرمان ویژگی‌های زیادی باید داشته باشد. به نظر من تراکتورسازی هم ویژگی‌های تیم قهرمان را داشت. تیمی که در شرایط نامناسبی بود و امیر قلعه‌نویی این تیم را جمع کرد و توانست در دو بازی آخر لیگ 8 گل بزند کار بزرگی کرده است. امیر قلعه‌نویی عشقش استقلال است اما وقتی مقابل این تیم قرار گرفت شرافتمندانه بازی کرد و به بازی جوانمردانه احترام گذاشت و استقلال را شکست داد. از آن طرف منصوریان و نفت پرسپولیس را برد و یحیی گل‌محمدی هم مقابل استقلال خوزستان شرافتمندانه حاضر شد و شکست خورد.

وی افزود: به نظر من پرسپولیس را هم می‌توان تیم قهرمان دانست. تیمی که بیشترین گل زده لیگ را دارد یک برد از همه تیم‌های لیگ بیشتر دارد و فقط به خاطر گل‌های خورده بیشتر قهرمان نشده است. اگر قانون لیگ‌های اروپایی در فوتبال ایران اجرا می‌شد اکنون پرسپولیس قهرمان لیگ بود زیرا پرسپولیس هم مثل استقلال خوزستان 57 امتیاز داشت.  به هر حال استقلال خوزستان هم قهرمان و صدرنشین لیگ است. تیمی که با جوانان جویای نام آمد و به صدر جدول رسید اما پرسپولیس را نمی‌توان قهرمان ندانست. تیمی که صد هزار تماشاگر را به ورزشگاه می‌کشاند و تماشاگرانش وقتی قهرمان نمی‌شوند هم به احترام پرسپولیس می‌ایستند و این تیم را تشویق می‌کنند قهرمان است.

عابدینی در مورد اینکه امکان دارد قوانین تعیین قهرمان در لیگ برتر برای فصل اینده تغییر کند، گفت: بله این احتمال بسیار زیاد است زیرا در حال حاضر در لیگ‌های معتبر اروپایی هم ملاک بازی‌های رو در روی تیم‌هاست نه تفاضل گل. فیفا هم این مسئله را تأیید کرده ما هم پیشنهادهایی برای تغییر این قانون در لیگ برتر دریافت کرده‌ایم که در صورت تأیید کارشناسان و تصویب هیأت رئیسه سازمان لیگ آن را وارد آیین‌نامه مسابقات خواهیم کرد.


ویدیو مرتبط :
فوق العاده جالب و خنده دار!!!!!!! قضاوت قضاوت قضاوت