تهیه‌کننده فیلم «امکان مینا»: دولتمردان آستانه تحملشان را به اندازه نقدهای «حاتمی‌کیا» بالا ببرند


تهیه‌کننده فیلم «امکان مینا»: دولتمردان آستانه تحملشان را به اندازه نقدهای «حاتمی‌کیا» بالا ببرندفارس/ منوچهر محمدی گفت: ابراهیم حاتمی‌کیا را یک فرد دغدغه‌مند می‌دانم و با توجه به شناختی که از او داریم بهتر است دولتمردان ما آستانه تحملشان را به اندازه نقدهای این کارگردان بالا ببرند.
منوچهر محمدی تهیه کننده فیلم سینمایی «امکان مینا» به کارگردانی کمال تبریزی در سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر حضور دارد که طبق آخرین خبرها در بیشتر بخش‌های سودای سیمرغ کاندید دریافت سیمرغ بلورین شده است.
وی درباره فیلم سینمایی بادیگارد گفت: فیلم سینمای بادیگارد به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا جزو آن دسته از آثاری است که می‌توانم با زن و بچه‌ام به سینما بروم. این فیلم می‌تواند مردم را جذب کند و از دغدغه‌ای آنها نیز می‌گوید.
وی در ادامه افزود: جدا از دوستی با این کارگردان افتخار همکاری در چند فیلم را با او داشتم شب گذشته وی را دیدم و با او درباره مباحث تکنیکی کار صحبت کردم و نظراتم را دادم. اما در کلیت باید بگویم حاتمی‌کیا را فرد دغدغه‌مندی می‌دانم به همین جهت بهتر است که دولتمردان آستانه تحمل خود را به اندازه وی و انتقاداتش بالا ببرند و نخواهند که حاتمی‌کیا سطح اعتقاداتش را اندازه خواسته آنها پایین بیاورد.
او همچنین گفت: در فیلم حاتمی‌کیا «بادیگارد» حرف‌هایی است که ما را به فکر وامی‌دارد من جمله این نکته که نسل 57 که انقلاب کرد همچنان حاضر است جانش را فدای نسل جدیدتر در 94 کند. و این نکته مهم است که من به عنوان حاج حیدر که در نسل 57 حاضر بودم با تمام تفاوت‌هایی که در نسل جدید در مدل مو و ... می‌بینم حاضر م با او همراه شوم یا با او فرق می‌کنم.
محمدی در ادامه گفت: باید همین مقدار ظرافت را در کنار حاتمی‌کیا ببینیم تا آن را سرلوحه جریان فرهنگی خودمان کنیم. این در شرایطی است که نسل 57 در فیلم بادیگارد تحقیر می‌شود اما صبور است و آرامش دارد. این افراد متولیان انقلاب هستند.
این تهیه کننده سینما در ادامه اظهار داشت: به نظر من ابراهیم حاتمی‌کیا گسست بین نسل‌ها را به درستی نشان داده است احساس می‌کنم با این شرایطی که شاهدش هستیم امروز حاتمی‌کیا را حذف می‌کنند و فردا مجیدی را و بعد نوبت امسال بنده است.
محمدی در پایان خاطر نشان کرد: واقعا با دیدن فیلم سینمای بادیگارد اشکم درآمد اگر احساس می‌کنیم بادیگارد درست است باید از او دفاع کنیم. خوشحالم در روزی این حرف‌ها را می‌زنم که فیلم سینمایی «امکان مینا» در بخش‌های مختلفی کاندید شده است.


منبع: فارس


ویدیو مرتبط :
مسئولین باید آستانه تحملشان را در مناظرات بالا ببرند | گفتگو با مهندس باهنر در راهپیمایی 22 بهمن