سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



هیات یمنی با انتقال سیاسی قدرت در یمن موافقت کرد


هیات یمنی با انتقال سیاسی قدرت در یمن موافقت کردایرنا/ منابع خبری روز شنبه اعلام کرد: هیات یمنی حاضر در گفت و گوهای صلح یمن در کویت، تشکیل یک حکومت توافقی در روند انتقال سیاسی قدرت را خواستار شد.

به گزارش پایگاه خبری العهد، هیات یمنی افزود: حکومت توافقی مسئولیت های دوران گذار سیاسی و نیز مسئولیت نهادهای دولتی را برعهده خواهد داشت.
در همین حال سخنگوی فرستاده ویژه سازمان ملل در یمن روز شنبه از آغاز مذاکرات مستقیم طرف های حاضر در گفت و گوهای صلح یمن خبر داد.
محورهای مهم این گفت و گوها عبارتند از، خروج نیروهای مقاومت مردمی یمن (انصارالله) از مواضع خود از جمله صنعا (پایتخت)، خلع سلاح های سنگین، از سرگیری روند انتقال سیاسی و آزادی اسرا.
هیات ریاض نیز با بیان چشم انداز آینده گفت و گوهای صلح، خواستار برگزاری انتخابات در چارچوب قانون اساسی جدید یمن شد.
چالشی ترین اختلاف نظر میان طرفین گفت و گو بحث بر سر اولویت ها است؛ انصارالله موضوع انتقال سیاسی را لازمه خلع سلاح می داند و دولت مستعفی یمن نیز بر اولویت اجرای قطعنامه سازمان ملل تاکید دارد که خلع سلاح یکی از مولفه های آن است.
جنگ یمن از فروردین 94 و با مداخله نظامی عربستان و هم پیمانانش به بهانه روی کار آوردن دولت مستعفی یمن آغاز شد؛ جنگی که بر اساس آمار سازمان ملل تاکنون حدود 6 هزار و 800 کشته و 2 میلیون و 800 هزار نفر آواره به جا گذاشته است.
گفت و گوهای قبلی یمن در ماه دسامبر (دی/بهمن) گذشته در سوئیس نتیجه ای به همراه نداشت.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
ارتباط جنگ یمن با انتقال قدرت بین شاهزادگان آل سعود