سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



آبلیموی تقلبی در بازار وجود ندارد


 آبلیموی تقلبی در بازار وجود نداردباشگاه خبرنگاران/ مدیر کل آزمایشگاه های مرجع وزارت بهداشت گفت: اگر عنوان تقلبی برای 60 تا 65 درصد از آبلیموها استفاده می کنیم به این دلیل است که با وجود ناخالصی، بر روی آنها از عنوان آبلیموی طبیعی استفاده شده است.
حسین رستگار مدیر کل آزمایشگاه های مرجع وزارت بهداشت با بیان اینکه علت تقلب در آبلیموها قیمت بالای آن است؛ گفت: قیمت واقعی 1 لیتر آبلیمو حدود 40 تا 50 هزار تومان است که نه برای مصرف کننده پرداخت این مبلغ امکان پذیر است و نه برای عرضه کننده صرفه اقتصادی دارد.

رستگار با بیان اینکه 60 تا 65 درصد از آبلیموهایی که در بازار عرضه می شوند تنها عنوان آبلیموی طبیعی را بر روی خود دارند، گفت: این آبلیموها به صورت فرمولاسیون هستند و آبلیموی خالص نیستند اما از لحاظ سلامتی آسیبی به سلامت مردم نمی رسانند.

وی افزود: اگر عنوان تقلبی برای این آبلیموها استفاده می کنیم به این دلیل است که با وجود ناخالصی بر روی آنها از عنوان آبلیموی طبیعی استفاده شده است.

وی ادامه داد: برای کاهش قیمت آبلیموها و داشتن صرفه اقتصادی برای مصرف کننده و تولید کننده، عرضه کننده ها با نظارت سازمان غذا و دارو، فرآورده های مورد تائید این سازمان را برای کاهش غلظت آبلیمو به آن اضافه می کنند.

وی تاکید کرد: اکنون با نظارت هایی که سازمان غذا و دارو بر عرضه این محصول غذایی دارد، خوشبختانه هیچ تقلب و مشکل خاصی را شاهد نبوده ایم.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
گزارش(تولید آبلیموی تقلبی توسط،یکی از برندهای مشهور )