سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



بنز S500، ویلای کیش، خانه ۵ میلیاردی، هدیه عروسی یک میلیاردی و ۴ میلیارد تومان سهام اموال اهدایی زنجانی به متهم ردیف سوم


به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، در ادامه رسیدگی به پرونده فساد نفتی قاضی صلواتی خطاب به «ح.ف.ه» متهم ردیف سوم این پرونده گفت: شما عضو هیأت مدیره بانک FIIB بودید و دو حواله 570 میلیون یورویی و 500 میلیون یورویی به حساب شرکت SCT به مبلغ یک میلیارد یورو صادر کرده‌اید و متقاضی ضمانت‌نامه به ارزش یک میلیارد یورو در بانک مسکن شده‌اید که متهم گفت من از ابتدا حرفم این بود که در هیچ یک از این مسائل دخالت نکردم اما متأسفانه کار دیگران را به من ربط می‌دهند.

قاضی گفت: شما در تأمین اجتماعی نقش پررنگی داشتید و تفاهم‌نامه 27 آذر سال 91 را به عنوان رئیس هیأت مدیره هلدینگ سورینت امضا کردید چرا از زنجانی نپرسیدی از کجا می‌خواهد 4 میلیارد یورو بیاورد، متهم پاسخ داد به من گفته بود وام گرفته در ضمن من با معاون اقتصادی وزارت اطلاعات حرف زدم و ایشان موضوع را تأیید کرد.

قاضی خطاب به متهم گفت: مسئولیت‌های خود را در مجموعه‌های بابک زنجانی عنوان کن که متهم گفت من فقط عضو غیرموظف هیأت مدیره سورینت بودم.

در این لحظه قاضی خطاب به متهم گفت: شما عضو هیأت مدیره بانک FIIB، عضو هیأت مدیره کنت بانک تاجیکستان، رئیس هیأت مدیره هلدینگ، عضو هیأت مدیره شرکت SCT، نایب رئیس گروه هتل‌های سورینت، نایب رئیس هواپیمایی قشم و عضو هیأت مدیره شرکت سورینت پرواز بودی این مدیریت‌ها بر چه مبنایی بود.

متهم گفت: من به عنوان عضو هیأت مدیره یک سهم مدیریتی داشتم که آن را گرفتم. آیا من به عنوان  عضو هیأت مدیره چیزی دریافت کردم یا حقوق و پاداشی گرفتم؟

قاضی صلواتی در ادامه به نامه متهم ردیف سوم خطاب به بابک زنجانی اشاره کرد که در آن نوشته شده است که من کارمند شما نبودم که مرا اخراج کرده باشید بلکه رئیس هیأت مدیره و سهامدار بودم و اختیارات قانونی داشتم.

متهم پس از شنیدن این صحبت گفت: زمانی که پیش بازپرس رفته بودیم به من گفتند کارمند اخراجی بودی و من گفتم کارمند اخراجی نیستم بلکه رئیس هیأت مدیره هستم و بعد هم به زنجانی نامه زدم که چرا با این کار باعث بازداشت من شده است.

صلواتی در ادامه به دریافتی‌های متهم ردیف سوم از بابک زنجانی اشاره کرد و افزود: شما از محل فروش سهام بانک FIIB به بانک ملت 4 میلیون و 682 میلیون یورو، یک دستگاه بنز S500، یک ویلا در کیش، یک منزل در شهرک غرب به قیمت 5 میلیارد تومان، یک میلیارد هدیه عروسی دختران و 4 میلیارد بابت شرکت بهدیس از زنجانی گرفته‌ای. همچنین شما یک تفاهم شفاهی با زنجانی داشتید که سه درصد از درآمد شرکت‌ها به شما تعلق بگیرد که متهم در پاسخ گفت کل بدهی من به زنجانی 14 میلیارد تومان بوده که بابت همین بدهی چک داشتم.

وی ادامه داد: زنجانی شخصیتی داشت که اگر کسی به او کمک می‌کرد کمکش را بی‌پاسخ نمی‌گذاشت. زنجانی یک بدهی داشت که بابت آن آپارتمان خودم را در مرزداران فروختم و بدهی را پرداخت کردم حتی خودش هم نمی‌داند شاید الان فهمیده که پول از طریق فروش آپارتمان بوده و تا الان فکر می‌کرد از شرکت پول گرفتم.

صلواتی به متهم گفت: بر اساس اظهارات زنجانی در پرونده بیمارستان پارسیان شما عامدانه و عالمانه از طریق اسناد مجعول و با کمک فردی به نام «الف» بیمارستان پارسیان را به مبلغ صد میلیارد به زنجانی فروختید که از این میزان 44 میلیارد پرداخت می‌شود.

قاضی صلواتی ادامه داد: در ردیابی چک‌ها که در حال حاضر از سوی مأمورین امنیتی در حال پیگیری است بخشی از این مبلغ به برخی از بستگان شما و دو میلیارد آن به یکی از نزدیکترین بستگان شما پرداخت شده است.

متهم در پاسخ گفت: بیمارستان پارسیان را فرد دیگری معرفی کرده و آن دو میلیارد هم مربوط به شخص دیگری است.

قاضی صلواتی از پیگیری پرونده بیمارستان پارسیان در دادسرای کارکنان دولت خبر داد.

انتهای پیام/

http://fna.ir/K7G4KS


ویدیو مرتبط :
بررسی یک ویلای فوق لوکس و میلیاردی در ایران