سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



سلاح‌های روسی که ایران تمایل به خرید دارد کدامند؟


سلاح‌های روسی که ایران تمایل به خرید دارد کدامند؟

ایسنا/ یک نشریه آمریکایی با اشاره به خبر امضای قرار داد تحویل سامانه دفاعی اس - 300 میان ایران و روسیه گزارش داد: سلاح‌های روسی قدرتمند دیگری هم وجود دارند که تهران تمایل به خریدشان دارد.

به نوشته نشریه نشنال اینترست، انتشار این خبر که روسیه به‌زودی تحویل سامانه دفاعی موشکی اس - 300 به ایران را آغاز خواهد کرد موجب واکنش دولت‌های غربی و اسراییل شد. مسکو قرار است به‌زودی این سامانه موشکی زمین به هوای دوربرد را به ایران منتقل کند که قرار داد اولیه آن در سال 2007 میان دو کشور منعقد شده بود.دستیابی ایران به این سامانه دفاعی سبب می‌شود تا این کشور بیش از گذشته بتواند در برابر حملات هوایی از مرزهای خود دفاع کند اما این تنها سلاحی نیست که ایران خواهان دستیابی به آن است.

اکنون روسیه، خط انتقال تسلیحاتی نظامی را به ایران بازگشایی کرده است. با توجه به نبود اعتماد میان ایران و غرب، روسیه در آینده نیز یکی از دو کشوری باقی خواهد ماند که خواهان فروش تسلیحات به ایران است.این نشریه آمریکایی در ادامه گزارش خود به پنج سلاح قدرتمند روسی پرداخته است که از نظر این نشریه، ایران مایل به خرید آن‌هاست:

موشک ضدکشتی کلاب

ایران سابقه‌ای طولانی در استفاده از موشک‌های ضد کشتی در آب‌های خلیج فارس دارد. ایران از موشک‌های چینی سیلک و ورم علیه کشتی‌های عراقی استفاده کرده است و به‌علاوه چند موشک چینی سی 802 در اختیار دارد.موشک‌های ضد کشتی قدرتمند همانند کلاب، به ایران تونایی مقابله به تهدیدات حمل و نقل خارجی و حتی قدرت بستن تنگه هرمز را خواهد داد. این نسل جدید موشک‌های روسی سریع‌تر و دقیق‌تر هستند و حتی قابلیت پرتاب از سکوهای استتار شده را دارند.به نوشته نشنال اینترست، سرعت ما فوق صوت موشک‌های کلاب، قابلیت اصلی آن است که به طور چشم‌گیری موجب کوتاه شدن زمان واکنش برای دفاع ضد موشکی دشمن می‌شود. این سامانه قابلیت‌ حمل چهار موشک را دارد و می‌تواند به وسیله کشتی، قطار یا حتی می‌تواند به وسیله حمل و نقل جاده‌یی روی سطح صاف حمل شود.

تانک تی - 90

خرید تانک‌های زرهی مدل تی – 90 می‌تواند منجر به بازسازی ناوگان تانک ایران شود. این تانک قابلیت انهدام هدف از فاصله بیش از 4 هزار متر را دارد. تی - 90 از تانک تی - 72 مشتق شده است اما هنوز یک تانک قدرتمند و سودمند محسوب می‌شود.ترکیبی از قطعه‌های زرهی واکنشی، سیستم‌ لیزر متراکم و سیستم استتار که می‌توانند به طور همزمان با یکدیگر کار کنند به طور موثری از این تانک محافظت می‌کنند.

جت جنگنده سوخو 35
این هواپیما‌های جنگنده چند منظوره که بدنه‌اش از تینانیوم ساخته شده است، می‌تواند اهداف را هم در هوا و هم در زمین با یک سیستم هدف‌گیری الکترونیکی – نوری پیشرفته مورد اصابت قرار دهد. این هواپیما می‌تواند یک هدف را در آسمان تا فاصله 400 کیلومتری مورد حمله قرار دهد. سوخوی 35 ظرفیت بالایی برای حمل بمب و موشک‌های هوا به هوا و هوا به زمین دارد و مخازن سوخت با ظرفیت بالا و سنسورهای قوی از قابلیت‌های این جنگنده هستند.

کشتی نفربر ایوان گرن
هرچند ایران همیشه به عنوان یک قدرت زمینی شناخته شده است، علاوه بر این یک کشور با آب‌های فراوان نیز هست. در واقع تمام مرز جنوبی این کشور در کناره خلیج فارس است. بنابراین، این کشتی با قابلیت جابه‌جایی 5 هزار تن که می‌تواند 13 مخزن 60 تنی یا 36 نفر بر زرهی به‌علاوه 300 نیرو را حمل کند به ارتقای سامانه دریایی ایران کمک خواهد کرد. این کشتی محل استقرار بالگرد دارد و از سلاح‌های دفاع از خود برخوردار است.به نوشته نشنال اینترست، هر یک از این کشتی‌های ارزشی بالغ بر 300 میلیون دلار دارند.

موشک‌های کوتاه برد اسکندر
ایران در سال‌های گذشته به کار برای توسعه ظرفیت و توانایی موشکی‌اش ادامه داده و پیشرفت‌های زیادی نیز در این زمینه به دست آورده است. اما حتی یک موشک دقیق با برد کوتاه هم می‌تواند بسیار سودمند باشد. موشک بالستیک اسکندر مدل 720 ام 9 می‌تواند ایده آل باشد.این موشک‌ها برای حملات تاکتیکی طراحی شده‌اند و می‌توانند مراکز کنترل و فرماندهی، رادارها، سایت‌های موشکی زمین به هوا و دیگر اهداف نظامی حساس را مورد اصابت قرار دهند. آن‌ها ابتدا برای استفاده به منظور مقابله با اهداف محافظت شده طراحی شدند اما بعدتر به فن‌آوری ضد موشکی مجهز شدند که دفاع در برابر موشک‌های دوربرد بالستیک را ممکن کرده است.به گزارش ایسنا، ایران در سال‌های اخیر با کمک کارشناسان و متخصصان داخلی پیشرفت چشمگیری در زمینه نظامی و دفاعی داشته و به قابلیت‌های گسترده‌ای در این حوزه دست یافته است. موشک دور برد عماد که به تازگی به طور موفقیت‌آمیز مورد آزمایش قرار گرفته شده است، یکی از نمونه‌های آن است. برد این موشک 1700 کیلومتر اعلام شده است.

b>با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
رکورد خرید سلاح در ایران بازیcounter strike 1.6