فعالیت شش مدرسه یک نفره در استان زنجان


معاون ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: هم‌اکنون در استان زنجان شش مدرسه یک نفره، 14 مدرسه با دو دانش‌آموز، 13 مدرسه با سه دانش‌آموز، 22 مدرسه با چهار دانش‌آموز و 28 مدرسه با پنج دانش‌آموز فعال هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه زنجان، «اصغر بیات» صبح امروز در نشست خبری گفت: 94 هزار دانش‌آموز در دوره ابتدایی در استان زنجان در حال تحصیل هستند که این جمعیت دانش‌آموزی همواره از سال 90 افزایش داشته و امسال نیز این جمعیت نسبت به سال گذشته 0.75 درصد افزایش داشته است، لذا این افزایش جمعیت نشان‌دهنده نیاز این مجموعه به فضاهای آموزشی و نیروی انسانی است که با مهیا کردن این امکانات شاهد پوشش تحصیلی مطلوبی در استان هستیم.

وی افزود: با توجه به برنامه‌های محوری آموزش و پرورش در پوشش تحصیلی همه کودکان لازم‌التعلیم و بستن درهای بی‌سوادی برای همه دانش‌آموزان کلاس درس دایر بوده به گونه‌ای که در برخی مدارس فقط یک نفر دانش‌آموز حضور دارد. هم‌اکنون در استان زنجان شش مدرسه یک نفره، 14 مدرسه با دو نفر دانش‌آموز، 13 مدرسه با سه نفر دانش‌آموز، 22 مدرسه با 4 دانش‌آموز و 28 مدرسه با 5 دانش‌آموز فعال هستند.

این مسئول خاطرنشان کرد: برای پوشش صددرصدی آموزش ابتدایی نیازمند اراده ملی هستیم و حضور و کمک سایر دستگاه‌های اجرایی در کمک به آموزش و پرورش در انسداد راه‌های بی‌سوادی بسیار اهمیت دارد. این اقدامات با جدیت بسیاری در استان در حال انجام بوده و به آینده آن امیدوار هستیم.

وی با بیان این‌که دانش‌آموزان دوره ابتدایی استان در 4300 کلاس درس مشغول تحصیل هستند، اظهار کرد: امسال پوشش تحصیلی دانش‌آموزان ابتدایی 99.7 درصد است که از میانگین کشوری بالا بوده و بیانگر وضعیت مطلوب استان در این زمینه است.

بیات با بیان این‌که پیش‌بینی می‌شود سال آینده شاهد افزایش چهار درصدی جمعیت دانش‌آموزی در دوره ابتدایی باشیم، تصریح کرد: در راستای افزایش خلاقیت دانش‌آموزان طرح‌ها و برنامه‌های عملی اجرا می‌شود. مثلاً با اجرای طرح جابر ابن حیان دانش‌آموزان از آموخته‌های خود به‌صورت عملی استفاده می‌کنند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
فعالیت کمیته قلک مهرانه بین مدارس استان زنجان