بهترین موبرها ، تخم مورچه یا پودر ؟


بهترین موبرهای طب سنتی به چند دسته تقسیم می شوند . حکمای قدیمی در رابطه با پودرهای واجبی و روغن مورچه رازهایی را گفته اند .در طب سنتی از تخم مورچه حرفی به میان نیامده اما روغن مورچه از جمله ترکیباتی است که به دلیل داشتن اسید فورمیک باعث سوختن ریشه مو می شود.البته این کار بی عارضه هم نیست زیرا باعث بسته شدن منافذ عرق و چربی و زمخت شدن پوست می شود. به همین دلیل استفاده از آن در طب سنتی ایرانی چندان توصیه نشده است.

بهترین موبرها ، تخم مورچه موبر ، موبر سنتی

بهترین موبرهای بدن و صورت در طب سنتیبهترین موبر به توصیه اطبا سنتی کدام است؟

حکما روش بهتر را استفاده از موبر های سنتی یا نوره که همان واجبی است، می دانند. نوره حاوی آرسنیک، آهک و زرمیخ است که همگی خواص خوبی دارند و نه تنها به لطافت و آبرسانی پوست کمک می کنند بلکه در رفع درد مفاصل، کاهش رطوبت بدن و رفع واریس موثرند.

پیش از این گفته می شد آرسنیک سمی و کشنده است اما تحقیقات جدید ثابت کرده آرسنیک جذب موضعی ندارد و حتی با باز کردن عروق به درمان برخی بیماری های عروقی کمک می کند.

خانم ها برای رفع موهای ناخواسته که زیر چانه یا دور سینه به دلیل کاهش هورمون های زنانه می رویند، می توانند از روغن رازیانه هم استفاده کنند. این روغن با تاثیر مثبتی که بر افزایش هورمون های زنانه دارد باعث رفع دائمی موی زائد در نواحی ناخواسته می شود .


ویدیو مرتبط :
پودر شدن تخم مرغ با ترقه