سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تاكید سركنسول افغانستان بر رفع موانع توسعه مناسبات با ایران


به گزارش ایرنا سیدنورالله راغی روز سه شنبه در دیدار هیات تجاری، اقتصادی هرات افغانستان با فعالان اقتصادی خراسان رضوی افزود: موقعیت راهبردی دو كشور و منابع فراوان ایران و افغانستان می تواند پایه ای برای توسعه مناسبات دوجانبه و نیز منطقه ای و بین المللی باشد.
وی افزود: ظرفیت های بسیار زیادی در هر دو طرف وجود دارد و دو كشور علاقه مند به توسعه و افزایش سطح مناسبات هستند در عین آن كه سلسله ظرفیت های دیگری در دوكشور وجود دارد كه تا امروز به فعل درنیامده است.
وی با تاكید بر شناسایی و استفاده از این ظرفیت ها در توسعه مناسبات دو كشور گفت: موقعیت جغرافیایی راهبردی دو كشور می تواند زمینه خوبی برای همكاری دوجانبه و سرمایه گذاری و داد و ستد مشترك و بسیار سودآور برای دوطرف باشد.
وی افزود: این موقعیت راهبردی می تواند به عنوان مبنایی برای فعالیت و همكاری مشترك دو كشور برای ارتقای مبادلات در سطح بین المللی و منطقه ای مورد بهره برداری قرار گیرد.
راغی با اشاره به منابع فراوان خدادادی دو كشور، كه بندرت كشوری از تمامی این نعمات و ظرفیت ها برخوردار است، اظهار كرد: این منابع می تواند به صورت متقابل استفاده شود و كاستی ها و كمبودهای یكدیگر را تامین كنیم.
وی ادامه داد: ایران منابعی چون نفت وگاز و پتروشیمی دارد كه افغانستان به آن نیازمند است و در مقابل افغانستان هم كشوری كشاورزی و دارای منابع و آبهای فراوان است كه این خود فرصتی برای تولید فراسرزمینی ایران باشد كه بخشی از نیاز كشاورزی خود را از این منطقه تامین كند.
وی تجربه و فناوری های استخراج و اكتشاف معدنی و خدمات فنی و مهندسی خوب ایران را از دیگر محورهای همكاری مشترك دانست و گفت: به این منظور كنسولگری افغانستان تمام تلاش خود را برای تسهیل شرایط فعالیت تجار و سرمایه گذاران ایرانی و افغانی و رفع مسائل و موانع مسیر توسعه مناسبات دو كشور انجام می دهد همان گونه كه تمركز دولت هم بر این قرار گرفته است.
سركنسول افغانستان در مشهد افزود: ما علاقه مند به هماهنگی های بیشتر بین بخش های سیاسی دو كشور و كنسولگری ها در راستای توسعه سطح مناسبات تجاری و اقتصادی دوجانبه هستیم.
بر اساس آمارها، جمهوری اسلامی ایران بیشترین حجم مبادلات تجاری و اقتصادی با افغانستان را دارد و حجم صادرات به این كشور به حدود سه میلیارد دلار در سال می رسد.
شبك **1906/5132 **1917

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
تاکید بر رفع موانع بازرگانی میان ایران و ارمنستان