مذهبی


2 دقیقه پیش

پیشگویی امام صادق (ع) از فتنه های آخرالزمان و راه های مقابله باآن!

به گزارش «شیعه نیوز»، باور و پذیرش این واقعیت ها برای سخت است که قبول کنیم امروز ما در دنیایی زندگی می کنیم که آلودگی های روحی، دامان همه بشریت را فرا گرفته است، حفظ ایمان ...
2 دقیقه پیش

تصویر کعبه در 140 سال پیش

چقدر زیبا ، ساده و بی آلایش با این تصویر چقدر آدمی احساس آرامش میکنه چه برسه به اینکه اونجا حضور داشتی ، ولی امروزه روز . . . . . لعنت خدا بر آل سعود



اختلاف نظر الازهر و سلفی ها بر سر اصلاح گفتمان دینی


عضو مرکز تحقیقات اسلامی الازهر گفت: بحث تجدید و اصلاح گفتمان دینی فقط مربوط به الازهر و اوقاف و مرکز تحقیقات اسلامی است و ما نیز بر این باوریم که برخی اعتقادات اسلامی قابل اصلاح و تجدید هستند.

به گزارش «شیعه نیوز»، پس از شیوع موج تروریسم داعش و القاعده و گروه های دیگر تروریستی در جهان اسلام و نقاط دیگر جهان و ایجاد موج اسلام هراسی در جهان و ظهور افکار افراطی در جهان اسلام و گروه های وهابیِ مدعی اسلام بود که الازهر به فکر تصحیح مفاهیم اسلامی افتاد و جریانی را به نام تجدید(اصلاح) گفتمان دینی به راه انداخت و همایش ها و سخنرانی ها و فعالیت های تبلیغی زیادی در راستای تطهیر چهره اسلام از خشونت و تروریسم وهابی تکفیری در داخل و خارج مصر انجام داد.

اما اکنون حزب سلفی النور در مصر درباره تجدید گفتمان دینی الازهر به اظهار نظر پرداخته و اظهار تمایل کرده که در جریان تجدید گفتمان دینی مصر سهیم باشد.

در این زمینه محمود حسان برادر محمد حسان(رئیس حزب سلفی النور) از قول برادر خود نقل کرده که حزب النور تمایل دارد در تجدید گفتمان دینی شرکت داشته باشد.

حزب النور همچنین اعلام کرده که بحث تجدید گفتمان دینی فقط باید شامل فتاوا بشود و نمی تواند شامل اعتقادات دین بشود، چون اعتقادات دینی اصلا قابل اصلاح نیست و پیامبر(ص) نیز به ما فرمود: «الیوم أکملت لکم دینکم و أتممت علیکم نعمتی و رضیت لکم الإسلام دینا».

تجدید گفتمان دینی فقط به الازهر مربوط می شود

پس از این اظهار نظرهای حزب النور، محمد شحات الجندی عضو مرکز تحقیقات اسلامی الازهر در این زمینه گفت: این نظرات حزب النور اشتباه است، زیرا برخی اعتقادات دینی مورد اختلاف نیز وجود دارد که اجماعی درباره آنها وجود ندارد و الازهر می تواند تفسیر و نظر خود درباره این مسائل را متناسب با شرایط روز اعلام کند.

وی افزود: بحث تجدید و اصلاح گفتمان دینی فقط مربوط به الازهر و اوقاف و مرکز تحقیقات اسلامی است و ما نیز بر این باوریم که برخی اعتقادات اسلامی قابل اصلاح و تجدید هستند.

انتهای پیام/654


ویدیو مرتبط :
اختلاف نظر بر سر خشک شدن یک قنات 3500 ساله