سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تلاش سوریه برای بازسازی آثار باستانی شهر تاریخی تدمر


تلاش سوریه برای بازسازی آثار باستانی شهر تاریخی تدمرایرنا/ مدیرکل آثار باستانی و موزه های سوریه روز یکشنبه با آزادی شهر تاریخی تدمر (پالمیرا) از تلاش هایی برای تدوین طرحی برای آماده سازی شهر باستانی تدمر و ترمیم آثاری که گروه تروریستی داعشی در این شهر تخریب کرده، خبر داد.
به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، «مامون عبد الکریم» افزود: همه ملت های جهان باید برای نجات میراث سوریه و نجات تدمر که در فهرست میراث جهانی قرار رفته است، اعلام همبستگی کنند.
عبدالکریم گفت: امکان بازسازی برخی از آثار تخریب شده به دست گروه تروریستی و تکفیری داعش به دلیل خساراتی سنگینی که تا همیشه آثار آن باقی خواهد ماند و به دلیل اصالت مواد به کار رفته، قابل جبران نیست.
وی افزود کارشناسان اداره کل آثار باستانی، طی روزهای آینده برای ارزیابی خسارت های وارد شده به از این آن بازدید به عمل می آورند و بعد از انجام کارهای امدادی اولیه، یک طرح راهبردی برای ترمیم این آثار طی چند مرحله تدوین خواهند کرد.
مدیرکل آثار باستانی و موزه های سوریه گفت که این اداره از 70 سال قبل زیر نظر «خالد الاسعد»د پژوهشگر آثار باستانی که سال گذشته به دست تروریست های داعشی در میدان تدمر اعدام شد به ترمیم آثار باستانی این شهر مشغول بوده است.
ارتش و نیروهای مقاومت سوریه امروز یکشنبه شهر تاریخی تدمر را به طور کامل از چنگال گروه تروریستی تکفیری داعش آزاد کردند .
شهر تدمر سوریه در ماه مه 2015 (اردیبهشت1394) به اشغال تروریست های داعش درآمد.
سقوط این شهر باعث نگرانی شدید جامعه جهانی در خصوص آثار باستانی این شهر شد که قدمت آن بیش از دو هزار سال است زیرا داعش پیش از آن بسیاری از موزه های عراق و سوریه را غارت کرده و آثار باستانی آن را نابود کرده بود.
تدمر یا همان شهر پالمیرا به مروارید صحرا نیز مشهور است و این شهر به عنوان یکی از مهم ترین شهرهای تاریخی جهانی به ثبت رسیده است .
ارتش و نیروهای مردمی سوریه پنجشنبه گذشته وارد محدوده شهر تدمر شدند.
تروریست ها ده ها اثر تاریخی و هنری ارزشمند این شهر باستانی را از زمان اشغال آن تخریب کرده اند.
نهاد علمی، فرهنگی و آموزشی سازمان ملل (یونسکو) روز گذشته و همزمان با خبر آزادسازی قریب الوقوع تدمر، از این دستاورد ارتش سوریه استقبال کرد و شهر تدمر (پالمیرا) را 'حامل خاطرات ملت سوریه و ارزش های تنوع فرهنگی، آشتی و آزادی دانست که این منطقه را به گهواره تمدن تبدیل کرده بود.'
یونسکو از تخریب آثار باستانی توسط تروریست ها به عنوان جنایت جنگی یاد کرده بود.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
شهر تاریخی تدمر سوریه در آستانه آزادسازی