سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



به خاطر برنامه هسته‌ای ایران، امور سوریه و یمن حضور در منطقه را ادامه می‌دهیم


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مارک تونر» سخنگوی وزارت خارجه ‌آمریکا  با حضور در مجمع «دیپلماسی آمریکا- عرب» از  ادامه حضور آمریکا در کنار سران کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس جهت  حل مسائل منطقه‌ای چون ایران، یمن و تروریسم خبر داد.

به نوشته وبگاه  «امارات 247» تونر درباره نشست باراک اوباما رییس جمهور آمریکا با سران کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس در ریاض، افزود: «ما دستور کاری مشترکی با کشورهای پیمان شورای همکاری خلیج فارس داریم. موارد متنوعی وجود دارند که شاید درباره آن اختلاف‌هایی نیز وجود داشته باشند و به همین دلایل است که ما گفت‌و‌گوهایی را برای مقابله با تهدیدها برگزار می‌کنیم.»

تونر در ادامه گفت: «دیپلماسی مهمتر از بقیه موارد است. نشست کشورهای عضو پیمان شورای همکاری خلیج فارس و آمریکا در ریاض فرصتی خوب برای اوباما جهت حضور کنار سران عرب و رسیدگی به چالش‌های راهبردی بود.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه اظهار داشت: «این روابط، چون رابطه با عربستان سعودی قدمتی 70 ساله دارند.  لازم است به خاطر مسائل یمن، سوریه و برنامه هسته‌ای ایران در منطقه حضور داشته باشیم. این تعامل ادامه خواهد داشت. البته با هر متحدی دوره‌ای از روابط خوب و بد وجود دارد و شما باید با وجود مشکلات تعامل داشته باشید.»

مارک تونر با اشاره به این‌که آمریکا تعامل در منطقه را کاهش نخواهد داد،گفت: «من می‌خواهم این برداشت که ما در حال کاهش تعامل در منطقه  و باقی گذاشتن مشکلات برعهده کشورهای حاشیه خلیج فارس و حل آن‌ها از‌جانب خودشان هستیم را رفع نمایم. ما این چالش‌ها را همگی با هم بررسی می‌نماییم.»

انتهای پیام/

 

 

 

 


ویدیو مرتبط :
سوریه:1392/11/10:ادامه پیشروی در منطقه الزاره-حمص