سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مدعیان حقوق بشر ابعاد حقوقی اعدام شیخ نمر را بررسی کنند/دعوت از مردم برای حضور در تجمع امروز مقابل سفارت عربستان


به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، مرکز دانشجویی حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران (صلح زیبا) با انتشار بیانیه‌ای ضمن درخواست از مدعیان حقوق بشر برای پیگیری واقعه اعدام آیت‌الله نمر اعلام کرد: از تمامی مردم آزادی‌خواه، دانشجویان و تشکل‌های مردم نهاد دعوت می‌کنیم تا با  تجمع مقابل سفارت عربستان سعودی (امروز یکشنبه ساعت 15) اعتراض خود را نسبت به این عمل وحشیانه اعلام دارند، بی‌شک اعتراضات مردمی و مستقل گامی موثر در جهت رسوایی جنایتکاران آل سعود در مقابل  دیدگان جهانیان خواهد بود.

در ابتدای این بیانیه آمده است: برگی دیگر از کارنامه سیاه حقوق بشری رژیم آل سعود ورق خورد و پس از ماه‌ها تداوم بمباران زنان و کودکان یمنی اینک شاهد به شهادت رساندن آیت‌الله باقر النمر رهبر شیعیان عربستان  و شماری از شهروندان این کشور توسط دژخیمان این رژیم هستیم.

در ادامه تاکید شد: مرکز دانشجویی حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم کردن چنین جنایت‌هایی که هر انسانی را به یاد دوران سیاه قرن وسطا می‌اندازد، از مجامع بین‌المللی و اسلامی خواستار پیگیری و برخورد با عاملان به زمین ریختن خون این عالم بزرگ که دو سه سال اخیر را نیز در زندان‌های آل سعود و زیر شکنجه دژخیمان آنان طی کرده بود، است.

در قسمت دیگری از این بیانیه آمده است: این مرکز  در کنار علمای جهان اسلام اعم شیعه و سنی و تشکل‌های دانشجویی، مردم نهادی و مستقلی که نسبت به این جنایت حقوق بشری واکنش نشان داده‌اند، از دستگاه دیپلماسی کشور انتظار دارد به وظیفه خویش در قبال این واقعه دردناک عمل کند.

در ادامه آمده است: صلح زیبا همچنین از مجامع حقوق بشری جهانی و دولت‌های غربی که داعیه‌دار دفاع از حقوق انسان‌ها هستند درخواست دارد معیارهای دو گانه خویش را کنار نهاده و به بررسی و پیگیری این رخ داد تاسف بار بپردازند که با هر معیاری و قانونی غیر انسانی  و ددمنشانه است.

ابن تشکل دانشجویی تاکید کرد: لازم به ذکر است مرکز دانشجویی حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران (صلح زیبا) آمادگی خود را برای تشکیل کمیته ای جهت پیگیری ابعاد حقوقی قتل عام مخالفان و منتقدان رژیم سعودی از جمله آیت‌الله باقر النمر اعلام می‌دارد.

در پایان این بیانیه آمده است: موسسه صلح زیبا از تمامی مردم آزادی‌خواه، دانشجویان و تشکل های مردم نهاد دعوت می کند تا با  تجمع  مقابل سفارت عربستان سعودی (امروز یکشنبه ساعت 15) اعتراض خود را نسبت به این عمل وحشیانه اعلام دارند، بی‌شک اعتراضات مردمی و مستقل گامی موثر در جهت رسوایی جنایتکاران آل سعود در مقابل  دیدگان جهانیان خواهد بود.

انتهای پیام/

http://fna.ir/KZZWR1


ویدیو مرتبط :
بررسی ابعاد نقض حقوق بشر در غزه(بخش اول)