فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



حداد عادل: رادیو و فرهنگستان می‌توانند انواع تعامل‌ها را داشته باشند


به گزارش خبرگزاری فارس، فرهنگستان زبان و ادب فارسی میزبان معاونت صدای جمهوری اسلامی سازمان صدا و سیما و مدیران شبکه‌های رادیویی بود. در این نشست که با حضور غلامعلی حدّاد عادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، و نسرین آبروانی، معاون صدای جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، در باب همکاری‌های گسترده‌و منسجم بین فرهنگستان و رادیو و مسائل و مشکلات موجود در حوزۀ زبان و ادب فارسی و راهکارهای رفع این مشکلات بحث و گفت‌وگو شد.

در ابتدای این جلسه غلامعلی حدّاد عادل در سخنانی اظهار کرد: بنده از خانم آبروانی تشکر می‌کنم که در دورۀ مسئولیت خود در این یک سال اخیر روابط خیلی خوبی با فرهنگستان برقرار کرده‌اند. در مقام تشبیه، ما در فرهنگستان به‌نوعی تولیدکننده هستیم و اگر این تولید با توزیع متناسبی همراه نباشد، هدر خواهد شد. توزیعِ تولیدات ما از طریق رسانه‌ها انجام می‌پذیرد؛ به‌خصوص رسانۀ ملی بهترین محمل برای توزیع کردن تولیدات ماست. خوشبختانه ارتباط ما با رادیو همیشه ارتباطی مستحکم و مداوم بوده است.

وی در ادامۀ سخنان خود با تأکید اهمیت «واژه» در رادیو و نقش این رسانه در گسترش واژگان، خطاب به مدیران شبکه‌های رادیویی افزود: ابزار شما در رادیو «واژه» است. وابستگی شما به واژه و زبان بسیار بیشتر از تلویزیون است. به همین دلیل ما و شما می‌توانیم انواع و اقسام تعامل‌ها را داشته باشیم. بین این دو نهاد درهای مخفی‌ای وجود دارد که ما می‌خواهیم ابتدا این درها را پیدا، سپس آن‌ها را باز کنیم و نهایتاً از طریق این درها با یکدیگر ارتباط برقرار کنیم.

در ادامۀ این نشست نسرین آبروانی و مدیران شبکه‌های رادیویی، هریک با توجه به محتوای برنامه‌های رادیویی، به طرح مسائل و راهکارهای موجود در این زمینه پرداختند.

حداد عادل در پایان نشست اظهار امیدواری کرد با ادامۀ این جلسات در فواصل زمانی ثابت، ارتباط فرهنگستان و رادیو تقویت شود.

در این نشست سیفی (مدیر شبکۀ جوان)، کوچک‌زاده (مدیر شبکۀ گفتگو)، دکتر قاسمی (مدیر شبکۀ ورزش)، دکتر رضایی (مدیر شبکۀ اقتصاد)، گودرزی (مدیر گروه فرهنگ و اندیشۀ رادیو ایران)، رحمانیان (مدیر شبکۀ فرهنگ) و آقای سروری، مشاور معاونت رادیو، و آقای بحری، رئیس دفتر صدا و مشاور اجرایی، حضور داشتند. همچنین آقای حکیم‌معانی، تهیه‌کنندۀ برنامه‌های رادیویی، که برنامه‌های «از واژه تا صدا» و «فرهنگستان» را تولید کرده است، میهمان ویژۀ این نشست بود که حداد عادل در انتهای این جلسه با اهدای یک لوح تقدیر و هدیه‌ای از زحمات وی سپاسگزاری کرد.

مهدی قنواتی، مدیر آموزش پژوهشکدۀ فرهنگستان، مرتضی قاسمی، سرپرست روابط عمومی، و خانم مهندس آذین شهریاری‌فرد، کارشناس دفتر ارتباط با صداوسیما، از دیگر حاضران این نشست بودند.

انتهای پیام/

http://fna.ir/PVNXV2


ویدیو مرتبط :
حداد عادل