اصلاح و تکمیل سند جامع میراث فرهنگی گلستان


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: با توجه به احیای اسناد بالادستی در دولت تدبیر و امید، در پیِ اصلاح وتکمیل اسناد بالادستی تخصصی و حوزه‌ای، سند جامع میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان نیز بروزرسانی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه گلستان، ابراهیم کریمی در جلسه کمیته اصلاح و تکمیل سند جامع گردشگری استان گلستان با تاکید بر این‌که در این دولت، اسناد بالادستی کشور، ارزش‌ خود را بازیافته‌اند، افزود: در این اداره‌کل، چهار سند بالادستی شامل سند جامع، اقتصاد مقاومتی، مزیت پیشرو و آمایش سرزمین مبنا و شاخص برنامه‌ریزی و عمل قرار دارند که سند جامع با توجه به این‌که سند تخصصی محسوب شده و ناظر بر شناخت وضع موجود، تعیین اهداف و استخراج استراتژی‌های بخشیِ حوزه‌های سه‌گانه‌ی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان است.

به گفته وی، برای اصلاح و تکمیل سند مذکور کمیته‌ایی متشکل از اساتید و کارشناسان حوزه‌های سه‌گانه‌ی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان تشکیل شده که این کمیته پس از بررسی اسناد بالادستی کشور، استان و اسناد ادارات و دستگاه‌های اجرایی ذیربط، تلاش می‌کند به یک سند جامع و پایدار دست یابد.

کریمی در همین زمینه خاطرنشان کرد: در این سند به موضوعاتی چون تنوع‌بخشی به اقتصاد گردشگری، افزایش درآمد حاصل ازفعالیت‌های گردشگری، کاهش آسیب‌پذیری در مقابل شوک‌های بیرونی(اقتصاد مقاومتی) و افزایش خوداتکایی، پویایی و نهادینه‌سازی فرایندهای توسعه پرداخته می‌شود.

وی در بخش دیگری تاکید کرد: در سند جامع، با شناسایی نقاط قوت، ضعف، فرصت و تهدید در بخش‌های میراث فرهنگی، سرمایه‌گذاری و گردشگری و صنایع دستی و هنرهای سنتی عوامل تاثیرگذار شناسایی وارائه و در پایان جهت‌گیری کلی و تخصصی هر بخش پیش‌بینی می‌گردد.

کریمی هم‌چنین یادآور شد: با توجه به این‌که حوزه‌ی گردشگری یکی از ابعاد و زمینه‌های مهم اقتصادی و فرهنگی کشور را مدیریت کرده، با بهره‌گیری از اسناد بالادستی کشور و استان به توسعه و شتاب‌بخشی فعالیت‌های مرتبط با گردشگری اقدام شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در پایان گفت: اتفاق خوب و شایسته‌ایی که در زمان تنظیم و اکنون در فرایند اصلاح و تکمیل آن در حال رقم خوردن است، این که اولاً از توان کارشناسان خبره‌ ذیربط استان استفاده شده و می‌شود، ثانیاً این سند با مجموعه‌ توان و بضاعت استان تنظیم و تکمیل می‌شود. بنابراین استان در علم و دانش سندنویسی و برنامه‌ریزی نیز در حال رشد و ارتقا است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
گزارش تلویزیون از مفقود شدن 47000 سند تاریخی میراث فرهنگی