سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ایران بدون چشم داشت آماده کمک نظامی به لبنان است/ سعودی‌ها بازنده اصلی


"طلال عتریسی" کارشناس مسائل سیاسی لبنانی در گفتگو با خبرنگار گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم تاکید کرد که تنها بازنده از وارد آوردن فشار به لبنان، عربستان سعودی استو

وی دلیل اصلی اقدامات عربستان و برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس علیه مقاومت لبنان را ناکامی سعودی‌ها در مسائل مختلف منطقه‌ای دانست و افزود: آنان در یمن هیچ دستآوردی نداشته‌اند و در سوریه نیز مخالف آتش بس هستند. سعودی‌ها ایران و حزب الله لبنان را عامل اصلی ناکامی‌های خود می‌دانند و به همین دلیل تلاش می‌کنند با فشار آوردن بر ایران و حزب الله از این دو انتقام بگیرند.

تلاش عربستان برای فشار بر ایران و حزب الله

وی ادامه داد: عربستان تلاش می‌کند با قطع روابط با جمهوری اسلامی ایران و تحمیل مسئول حوادث جاری در لبنان به حزب الله و قرار دادن آن در مقابل مردم و دولت، بر این دو فشار وارد کند و این دلیل اقدامات اخیر عربستان است که باید تاکید کنم بدون نتیجه و بی فایده خواهد بود.

عتریسی با تاکید بر متضرر شدن عربستان از اینگونه اقدامات تصریح کرد: به طور حتم در خصوص حوادث لبنان، عربستان و هم پیمانانش متضرر خواهند شد و هیچ ضرری متوجه حزب الله و جمهوری اسلامی ایران نیست زیرا فشارها به دولت وارد می شود و هم اکنون رئیس دولت عضو جریان المستقبل و هم پیمان اصلی عربستان است.

او تاکید کرد: جریان 14 مارس نیز هم پیمان عربستان است و ریاض از آنان انتظار داشت که ایران را در جریان حادثه سفارت این کشور در تهران و کنسولگری مشهد محکوم کند که این امر به 14 مارس فشار وارد می‌کند، حتی آمریکایی‌ها نیز اعلام کردند که نباید این‌گونه به لبنان فشار وارد کرد.

طلال عتریسی ادامه داد: آمریکایی‌ها به طور حتم ارتش لبنان را مسلح خواهند کرد و از این جهت باید گفت که لبنان چیزی را از دست نداده و این عربستان است که ضرر خواهد کرد، همچنین ذلت هم‌پیمانان عربستان در لبنان آشکار شد.

وی در خصوص واکنش مردم و نخبگان لبنانی به اقدامات عربستان علیه این کشور گفت: افکار عمومی لبنان و چهره‌های سیاسی کشور زیر بار این‌گونه فشارهای غیر منطقی نمی‌روند و آنها را نخواهند پذیرفت.

این کارشناس لبنانی در پایان به موضوع کمک های تسلیحاتی ایران به ارتش لبنان اشاره کرد و گفت: به طور حتم جریان 14 مارس و رئیس دولت کمک‌های بدون قید و شرط جمهوری اسلامی ایران را به دلیل تحت فشار قرار داشتن از سوی عربستان نخواهند پذیرفت  اما به نظر من باید این مسئله علی رغم مخالفت این گروه‌ها بار دیگر مطرح شود تا همگان بدانند که ایران آماده ارسال کمک‌های نظامی به لبنان بدون هرگونه چشم داشت است.

انتهای پیام/ر


ویدیو مرتبط :
حزب الله لبنان آماده ی کمک به مستضعفان جهان