ریو برای خرید توری و پشه‌بند هزینه می‌کند


کمیته‌ المپیک برزیل که ماه‌ها است به دلیل شیوع زیکا نگران است قصد دارد که برای خرید توری و پشه بند هزینه کند.

به‌ گزارش ‌ایسنا‌ و به نقل از سایت Inside the games، با شیوع زیکا نگرانی‌های زیادی ایجاد شده است و بسیاری از افرادی که قصد دارند تا به برزیل سفر کنند، دچار شک و تردید شدند. کنترل کردن پشه‌ها می‌تواند تا حدودی به کاهش شیوع زیکا کمک کند.

تهیه اسپری‌های دفاع پشه‌ها و توری‌های اتاق ورزشکاران نیز جزو مواردی است که به هزینه‌های کمیته‌ المپیک اضافه شده است. طبق گزارش رویترز هر توری با کیفیت پایین‌تر 15 دلار و با کیفیت بالا 100 دلار هزینه دارد.

تمامی اتاق‌های دهکده المپیک، تهویه هوا دارند. با وجود این که دمای هوا در ماه آگوست کمتر خواهد شد و شیوع پشه‌ها نیز کاهش خواهد یافت. ترس و نگرانی‌ درباره آنها وجود دارد. پیش از یک میلیون نفر در برزیل به زیکا مبتلا شدند. این ویروس باعث ایجاد تب، حساسیت پوستی، درد در مفاصل و قرمز شدن چشم‌ها می‌شود. تنها 20 درصد از افرادی که به زیکا مبتلا می‌شوند نشانه‌های این بیماری را خواهند داشت.

سه‌شنبه هفته‌ پیش آژانس انرژی اتمی تصمیم گرفت در برزیل از اشعه گاما برای کنترل زاد و ولد پشه‌ها استفاده کند. IOC اعلام کرده است شرایط را به خوبی تحت نظر دارد و ریو تمام تلاش خود را می‌کند تا نگرانی درباره زیکا را از بین ببرد.

به ورزشاران و مسافران ریو توصیه شده است از لباس آستین بلند و از اسپری‌های دفع پشه‌ها استفاده کنند.

انتها‌ی‌ پیا‌م


ویدیو مرتبط :
پشه بند سقفی گلبیز (تولیدی)