سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تاثیر مصرف سویا در کاهش استرس/ خوردن شکلات زیاد اضطراب ایجاد می‌کند


کوروش جعفریان در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس در رابطه با خواص درمانی سویا اظهارداشت: سویا گیاهی است که دارای ویتامین B ،C ،E ،K و مقداری کاروتین بوده و املاح معدنی کلسیم،‌ فسفر،‌ آهن، پتاسیم و مس نیز در آن وجود دارد.

وی افزود: لیستین موجود در سویا در اطراف بافت اعصاب یک پوشش تولید می‌کند و در شرایط استرس در اثر دفع زیاد منیزیم بدن تحت تاثیر قرار می‌گیرد و در صورت خوردن سویا این کمبود جبران و باعث کاهش استرس و تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.

این متخصص تغذیه گفت: تغذیه نامطلوب همچنین مصرف غذا‌های پر چرب عاملی برای تشدید استرس است، همچنین کافئین موجود در چای، قهوه و مصرف بیش از حد شکلات به دلیل داشتن کافئین نیز در تحریک استرس و اضطراب نقش زیادی دارد. بنابراین مصرف زیاد این مواد به ویژه برای کودکان توصیه نمی‌شود.

جعفریان بیان داشت: استرس و اضطراب شدید که از حد متعادل خارج شود نه تنها فرد را دچار بیماری روحی و روانی می‌کند، بلکه وضعیت فیزیولوژیکی بدن را دچار اختلال می‌کند، لذا توصیه می‌کنیم افراد با حفظ آرامش و مصرف غذاهای مناسب مانع از ایجاد و تشدید این مشکل در بدن خود شوند.

این متخصص تغذیه مصرف مواد حاوی امگا 3 را مفید برای کاهش استرس دانست و عنوان کرد: موادی که حاوی امگا 3 هستند در کاهش مشکلات روحی و روانی  موثر هستند؛ بنابراین مصرف غذا‌های دریایی، سویا و گردو که امگا3 زیادی دارند در این امر توصیه می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: استرس و اضطراب می‌تواند فرد را پرخور یا لاغر کند، بنابراین بین استرس، پرخوری و لاغری ارتباط وجود دارد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
تاثیر مصرف مایعات برای کاهش استرس