سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



کشته شدن 7 پلیس در انفجار بمب در شرق هند


کشته شدن 7 پلیس در انفجار بمب در شرق هند ایرنا/ رئیس پلیس ایالت «جارخند» در شرق هند اعلام کرد براثر انفجار در منطقه «کالا پاهار»در شرق این کشور 7 پلیس کشته و 6 نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش ایرنا،«دی .کی .پندی » روز پنجشنبه درگفت وگو با خبرنگاران افزود:نیروهای پلیس در حال بازگشت از ماموریت بودند که شورشیان مائوئیست اقدام به انفجار مین درمقابل خودروی آنها کردند.
وی افزود: 6 پلیس زخمی شده توسط بالگرد به بیمارستان های محلی منتقل شدند.
«اس ان پردان» سخنگوی پلیس گفت: کاروان پلیس درحالی که از ماموریت گشت زنی و شناسایی باز می گشتند مورد حمله مائوئیست ها قرار گرفت .
وی افزود:در این حمله 2 خودروی پلیس نیز منهدم شد.
در حمله مشابه مائوئیست ها در سال ۲۰۱۴ ، هشت نیروی پلیس کشته شدند.
مائوئیست ها در حمله ای دیگری در دوشنبه هفته گذشته یک برج رادیویی را در «چترپور» تخریب کردند.
شدیدترین حمله این گروه که در سال ۲۰۱۰ رخ داد،۷۶ نفر از نیروهای امنیتی هند کشته شدند.
این شورشیان که به گفته آنها از «مائو تسه تونگ» رهبر انقلاب چین الهام گرفته اند دستکم در ۲۰ ایالت هند حضور دارند. اما بیشترین فعالیت آنها در ایالت های «چتیزگر»، «اودیشا»، «بیهار»، «اوریسا»، «جارکند» و «مهاراشترا» متمرکز شده است.
شورشیان مائویست ها که در مرکز و شرق هند درحال مبارزه با دولت هستند دلیل خشونت های خود را به دست آوردن سهم بیشتر از منابع طبیعی و شغل برای افراد فقیر اعلام کرده اند.
دولت هند این گروه را جدی ترین تهدید برای امنیت داخلی این کشور اعلام کرده است.


منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
انفجار بمب در خودرو و کشته شدن چند نفر