فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



حضور «هستی» در اسپانیا و تمجید رسانه‌های خارجی از «ماجرای یک شب بارانی»


به گزارش خبرگزاری فارس، جشنواره بین‌المللی فیلم هوئسکا یکی از سه جشنواره قدیمی و معتبر اسپانیا است که فیلم‌های کوتاه پذیرفته‌شده در بخش مسابقه خود را در سه بخش مسابقه «فیلم کوتاه بین‌الملل»، «فیلم کوتاه آمریکای لاتین» و «مستند کوتاه بین‌الملل» ره رقابت می‌گذارد.

فیلم کوتاه «هستی» که از تولیدات انجمن سینمای جوانان تبریز است در بخش مسابقه فیلم کوتاه بین‌الملل چهل و چهارمین دوره این جشنواره با 29 فیلم کوتاه دیگر از سراسر جهان به رقابت خواهد پرداخت. گفتنی است برگزیدگان این بخش رقابتی جشنواره هوئسکا درنهایت شانس دریافت پنج جایزه «بهترین فیلم کوتاه»، «بهترین انیمیشن کوتاه»، «بهترین فیلم اول»، «جایزه ارزش انسانی» و «جایزه تماشاگران جشنواره» را خواهند داشت. همچنین جشنواره «هوئسکا» یکی از جشنواره مورد تأیید آکادمی اسکار است و فیلمی که موفق به دریافت جایزه اصلی جشنواره شود برای رقابت در مرحله انتخاب فیلم‌های کوتاه اسکار سال آینده به آکادمی علوم و هنرهای سینمای معرفی خواهد شد.

چهل و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم «هوئسکا» 17 تا 25 ژوئن برابر با 28 خرداد تا 5 تیر در شهر هوئسکای اسپانیا برگزار خواهد شد.

 

تمجید سایت‌های خارجی از «ماجرای یک شب بارانی»

وب‌سایت  «cinemawithoutborders.com» در گزارشی به جایزه اخیر این فیلم در جشنواره اطلس آمریکا پرداخته و نوشته است: «ماجرای یک شب بارانی» پس از گرفتن چندین جایزه مهم در آمریکا، این بار موفق شد جایزه بهترین فیلم‌بردار را از جشنواره اطلس به دست آورد. قطعاً ستاره این فیلم مهدی فرد قادری است که در نقش نویسنده، کارگردان و بازیگر در «ماجرای یک شب بارانی» ظاهر شده است. این فیلم به‌خوبی نشان می‌دهد چگونه زندگی مردی مسن و تنها با ورود اعضای خانواده‌اش دچار تغییر می‌شود. «ماجرای یک شب بارانی» توسط انجمن سینمای جوانان ایران تولید شده است که به جوانان ایرانی علاقه‌مند به عکاسی، انیمیشن و فیلم‌سازی کمک می‌کند. این موسسه در آموزش سینما هم فعالیت دارد. در ادامه گزارش این وب‌سایت آمده است: حضورهای گسترده این فیلم در جشنواره‌های بین‌المللی بی‌شک چشم‌انداز درخشانی برای مهدی فرد قادری خواهد داشت، چراکه این فیلم تاکنون موفق به دریافت جوایز مهمی همچون جایزه بهترین فیلم جشنواره سن پدرو لس‌آنجلس و جایزه بهترین فیلم جشنواره کلونی اوهایو شده است. «ماجرای یک شب بارانی» اخیراً" از جشنواره اطلس جایزه گرفته است که کمپانی‌ای مستقل حامی آن است و به پخش فیلم‌های سینمایی و کوتاه می‌پردازد.

همچنین وب‌سایت روسی‌زبان «cyna.news» در گزارشی به موفقیت‌های این فیلم پرداخته و نوشته است: «ماجرای یک شب بارانی» فیلم معروف ایرانی است که به کارگردانی مهدی فرد قادری ساخته شده است و اخیراً موفق به دریافت جایزه از جشنواره اطلس امریکا شده است. «ماجرای یک شب بارانی» در حال حاضر در جشنواره‌های مختلف به نمایش درمی‌آید و برنده بسیاری از جوایز در سراسر جهان ازجمله جایزه بهترین فیلم جشنواره‌های سن پدرو لس‌آنجلس، سینمای جدید هالیوود و کلونی اوهایو است. در انتهای گزارش این وب‌سایت آمده است: فیلم بیست‌وچهار دقیقه‌ای «ماجرای یک شب بارانی» توسط انجمن سینمای جوانان تهیه شده است و به داستان تولد پیرمردی می‌پردازد که با ورود اعضای خانواده‌اش دچار تحول می‌شود. جشنواره اطلس توسط کمپانی‌ای برگزار می‌شود که فروش فیلم‌هایی در ژانرهای مختلف را به عهده دارد.

مهدی فرد قادری پیش از ساخت فیلم سینمایی «جاودانگی»، فیلم‌های کوتاه پلان-سکانس «تناوب»، «دایره‌های معکوس» و «ماجرای یک شب بارانی» و همچنین دو فیلم تجربی «گرامافون» و «روایت آینه‌ای داستان‌های ساده» و مستند «زندگی خورشید» را کارگردانی کرده است. وی اخیراً ساخت فیلم کوتاه «گلدانی که پاییز می‌شود» را به اتمام رسانده است. فیلم‌های فرد قادری تاکنون در بیش از شصت جشنواره ملی و بین‌المللی به نمایش درآمده و موفق به کسب بیش از سی‌وپنج جایزه شده‌اند.

مهدی فرد قادری داور جشنواره «برنو» جمهوری چک شد

مهدی فرد قادری کارگردان فیلم سینمایی «جاودانگی» به عنوان یکی از اعضای هیات داوران پنجاه و هفتمین دوره جشنواره برنو شانزده جمهوری چک انتخاب شد.

پنجاه و هفتمین دوره جشنواره برنو شانزده جمهوری چک ، مهرماه سال جاری در دومین شهر بزرگ این کشور برگزار خواهد شد و مهدی فرد قادری که پیش از این چهار بار در بخش مسابقه این جشنواره حضور داشته و برای فیلم های کوتاه «تناوب» و «روایت آینه ای داستان های ساده» موفق به دریافت جایزه از قدیمی ترین فستیوال جمهوری چک شده است ، این بار به عنوان یکی از اعضای هیات داوران ، در این جشنواره حضور خواهد داشت.

 

انتهای پیام/ج


ویدیو مرتبط :
تمجید رسانه های غرب از رسانه های اقلیم کردستان