ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



زننده بهترین گل هفته بیست و ششم لیگ برتر مشخص شد


زننده بهترین گل هفته بیست و ششم لیگ برتر مشخص شدکاپ/ عادل کلاه کج، هافبک و کاپیتان تیم فوتبال استقلال اهواز با شوت فوق العاده ای که روانه دروازه تیم سابق خود کرد؛ زننده بهترین گل هفته بیست و ششم لیگ برتر نام گرفت.
هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال کشورمان دیروز به اتمام رسید. هفته ای که 18 گل در آن به ثمر رسید. سرانجام این تعداد گل، صدرنشینی سرخپوشان تهرانی با پیروزی قاطع در دربی 82 مقابل رقیب سنتی شان بود. تساوی همه مدعیان قهرمانی و کسب سهمیه، به نفع پرسپولیس هم از دیگر نتایج جالب این هفته بود.
از بین این تعداد گل زده، 4 گل نسبت به مابقی گل ها از زیبایی بیشتری برخوردار بود. در ادامه به بررسی این 4 گل می پردازیم. در نهایت گل عادل کلاه کج گل برتر هفته شد.
1-عادل کلاه کج(سپاهان 1-1 استقلال اهواز): شلیک آندویی عادل به قلب تیم سابق(ویدیو)
اوقات اضافه نیمه اول بود که یک شوت سرکش و سهمگین از فاصله قریب به 35 متری طاق دروازه سپاهان را فتح کرد. این شوت فوق العاده از طرف بازیکنی زده شد که پیش از این در تیم طلایی پوش اصفهانی بازی می کرد.
از گل برایتان بگوییم. بازی صفر-صفر دنبال می شد. حرکت خوب مهرداد رضایی از سمت چپ و پاس در عرض او توپ را به آقای کاپیتان رساند و کاپیتان هم نه گذاشت و نه برداشت. یک شوت تک ضرب بیرون پا به مرکز دروازه رحمان احمدی، برای گل شدن کافی بود؛ ولو توپ به تور دروازه هم نچسبد.
زننده این گل کسی نبود جز عادل کلاه کج. بازیکن پیشین تیم فوتبال پرسپولیس تهران و کاپیتان فعلی استقلال اهواز. این گل خیلی ها را به یاد گل آندوتیموریان به بوریرام تایلند انداخت؛ در لباس استقلال تهران.
2-کاوه رضایی(راه آهن تهران 1-1 ذوب آهن اصفهان): گل اروپایی کاوه، حاصل تیم وورک تماشایی(ویدیو)
وقتی ذوب آهن در دقیقه 81 از راه آهن گل خورد همه تصور می کردند تیم اصفهانی رو به بازی احساسی و مستقیم خواهد آورد و از آن طرف تیم تهرانی به خاطر اهمیت این برد، دفاع جانانه ای را به نمایش می گذارد اما هیچ کدام از این دو اتفاق رخ نداد. ذوب آهن احساسی بازی نکرد و خبری از دفاع همه جانبه از راه آهن نبود.
دقیقه 84، سه دقیقه بعد از گل شاگردان توپالیدیس، مردان یحیی با یک تیم وورک فوق العاده، حاصل از 6 پاس ارزشمند، توپ را پشت محوطه جریمه به کاوه رضایی رساندند و این بازیکن آماده، با یک ضربه فنی به کنج دروازه فروزان، جایی برای واکنش برای این دروازه بان باقی نگذاشت و بازی مساوی شد.
3-مهدی طارمی(پرسپولیس 4-2 استقلال): پنجاه متر با استاد طارمی؛پاس، فرار، هد و تمام...(ویدیو)
زیر و روی این بازی گفته شده وهیچ حرفی باقی نیست و خودتان بهتر از هر کسی با چند و چون کار آشنا هستید. پرسپولیس در یک فوتبال تماشایی رقیب دیرینه اش را با نتیجه طعنه آمیز 4-2 شکست داد. شاید بتوان گفت بهترین گل این دیدار در اواخر نیمه نخست زده شد. جایی که بازی 1-0 بود؛ استقلال فشار می آورد اما قرار بود پرسپولیس دوباره گل بزند.
روی یک ضد حمله، توپ در میانه میدان به طارمی رسید. او پشت به دروازه بود و بدون فوت وقت با یک تعویض منطقه استادانه فرشاد احمدزاده را در فضای باز سمت چپ خط دفاعی استقلال صاحب توپ کرد و به سان یک بازیکن اروپایی در شوک پاسش نماند و به داخل محوطه یورش برد. این یورش همانا و سانتر زیبای احمدزاده هم همان. یک ضربه سر هوشمندانه که به گفته خود عالیشاه توسط طارمی زده شد؛ به قعر دروازه رحمتی کافی بود تا این دروازبان هم کاری از پیش نبرد و فاصله دو برابر شود و تا انتها هم باقی بماند.
4-امین منوچهری(سپاهان 1-1 استقلال اهواز): طلسم شکنی منوچهری با یک گل شبه سرداری(ویدیو)
طلسم گل نزدن های امین منوچهری در دقیقه 66 بازی با استقلال اهواز شکست. مهاجم بلند قامت طلایی پوشان به همه بدبیاری ها به زیبایی پایان داد. همه این اتفاقات از یک اوت دستی شروع شد. این پرتاب به سمت علی کریمی آمد. هافبک جوان سپاهان به داخل محوطه آمد و توپ را با پشت پا برای رسول نویدکیا آماده کرد و رسول هم با دید مناسبش، امین منوچهری را در حوالی نقطه پنالتی صاحب توپ کرد. منوچهری فرصت طلب هم با یک چرخش زیبا که همه را به یاد چرخش سردار در بازی ایران و قطر در جام ملت ها انداخت در موقعیت گلزنی قرار گرفت. حتی زمین خوردنش هم بعد از این کنترل-دریبل، باعث نشد او ماموریتش را نیمه کاره رها کند. یک ضربه ماهرانه در حالی که روی زمین بود؛ به حالتی تکل وار، گل زیبای کلاه کج را جبران کرد.
اگر شاگردان استیماچ گل پیروزی را به ثمر می رساندند؛ شیرینی های این گل برای امین و الباقی سپاهانی ها دوچندان می شد.

منبع: کاپ


ویدیو مرتبط :
هفته ششم لیگ برتر؛ حواشی دیدار های روز دوم این هفته