سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اطعام زائران در موکب‌های سازمان اوقاف در مرز و مسیر راهیپمایی/ اسکان زائران در بقاع متبرکه ایلام، خوزستان و کرمانشاه


حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس، از اقدامات سازمان اوقاف برای ایام اربعین خبر داد و گفت: عمده فعالیت‌های ما در ایام اربعین و راهپیمایی عزاداران در مرز‌های کشورمان و مسیر راهپیمایی در کشور عراق است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: در مسیر راهپیمایی قرار است 2 هزار مبلغ که از سوی سازمان اوقاف اعزام می شوند، مستقر شوند و با برپایی خیمه های معرفت و پاسخگویی به مسائل شرعی و همچنین برپایی نمازهای جماعت در رفع نیازهای عزاداران بکوشند.

وی افزود: همچنین امسال سازمان اوقاف و امور خیریه در نظر دارد تا در اقدامی هماهنگ و با مشارکت خیرین و بهره‌گیری از کمک‌های مردمی و مشارکت 11 اداره کل اوقاف موکب‌هایی را برای استقبال از زائران کربلای معلی و نجف اشرف در مسیر حرکت کاروان‌های اربعین برپا نماید.

شرفخانی با اشاره به اینکه ارائه خدمات فرهنگی، توزیع بسته‌های فرهنگی بین زائران، پذیرایی و همچنین اطعام زائران حسینی از جمله اقداماتی است که در این موکب‌ها صورت می‌گیرد، افزود: فعالیت‌ها با هدف ارتقاء خدمات به زائران محترم و همچنین ادای دین به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) صورت می‌گیرد که ما هرچه که در این راه انجام دهیم، کم است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه روحانیون از استان‌های تهران و خراسان رضوی به خیمه‌های معرفت مستقر در کربلای معلی و نجف اشرف اعزام می‌شوند، گفت: استان‌های تهران و خراسان رضوی پذیرایی از زائران امام حسین(ع) را در شهرهای نجف و کربلا برعهده گرفته‌اند.

وی با اشاره به خدمات اسکان توسط سازمان اوقاف گفت: برای پذیرایی از زائران پیاده اربعین حسینی بقاع متبرکه استان‌های ایلام، خوزستان و کرمانشاه تجهیز شده است تا در صورت نیاز زائران را اسکان دهند.

انتهای پیام/

 


ویدیو مرتبط :
قدردانی زائران اربعین از موکب های عراقی