گفتگوی کری با پوتین درباره موضوع سوریه


«جان کری» وزیرامورخارجه آمریکا با «ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه درباره موضوع سوریه ومذاکرات بین المللی برای حل وفصل مسائل این کشور گفت وگو کرد.

به گزارش ایرنا، کری که درپشت درهای بسته به مدت سه ساعت با «سرگئی لاوروف» درباره مسائل مهم بویژه موضوع سوریه ومبارزه با گروه تروریستی داعش گفت وگو کرده بود، با رییس جمهوری روسیه نیز درکاخ کرملین این مذاکرات را درسطح بالاتر ادامه داد.

پوتین دراین دیدار خاطرنشان کرد که روسیه وآمریکا با همکاری یکدیگر به جستجوی راه حل برای پیچیده ترین بحران ها می پردازند.

رییس جمهوری روسیه با اشاره به گزارش لاوروف به وی درباره نتایج مذاکراتش با وزیر خارجه آمریکا گفت: وزیرخارجه روسیه به تفصیل پیشنهاداتی را که دردیدارتان اعلام کرده بودید ازجمله برای حل مساله سوریه به اطلاع من رساند.

وی ادامه داد: این پیشنهادها نیازبه گفت وگوی بیشتر داشت و از اینکه چنین فرصتی برای گفت و گو پیش آمده است، خرسندم.

وزیرخارجه آمریکا هم درادامه دیدار، به نوبه خود با تاکید برلزوم ادامه مذاکره برای حل و فصل کامل مساله سوریه اظهارداشت: مذاکرات وین فرصت های جدیدی را برای یافتن راه حل قابل قبول برای حل و فصل سیاسی این مساله می افریند.

کری خاطرنشان کرد: نشست های وین-1 و وین-2 آغاز خوبی برای حل مساله سوریه بود که فرصت برای مذاکره به وجود اورد وبا لاوروف اتفاق نظر دارم که روسیه و آمریکا می توانند با همکاری یکدیگر اقدامات زیادی را برای حل مساله سوریه انجام دهند.

وی همچنین ازطرف روسی برای همکاری دربرخی مسائل مهم به ویژه برای حل و فصل بحران سوریه تشکر کرد.

روسیه وآمریکا درباره رویکردهای حل مساله سوریه اختلاف دارند و در حالی که واشنگتن و متحدانش به مداخله درامور سوریه می پردازند مسکو برحل این مساله از طریق مذاکرات داخلی سوری وبدون مداخله خارجی اصرار دارد.

آمریکا اصلی ترین کشور اردوگاه ضد سوری است که ازپنج سال پیش با تشکیل و سازماندهی گروه های تروریستیٰ بیشترین تلاش را برای سرنگونی حکومت قانونی سوریه انجام داده است.


ویدیو مرتبط :
گفتگوی پوتین و نتنیاهو درباره