سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اردوغان اروپا را به رها کردن پناهجویان متهم کرد


اردوغان اروپا را به رها کردن پناهجویان متهم کرد

ایسنا/ رجب طیب اردوغان با متهم کردن کشورهای اروپایی گفت: این کشورها درهای خود را به سوی پناهجویان سوری بسته‌ و آنها را به حال خود رها کرده‌اند.

رئیس‌جمهوری ترکیه در آستانه برگزاری اجلاس گروه 20 در گفت‌وگو با خبرگزاری سی.ان.ان از مطرح شدن موضوعاتی مانند مبارزه علیه داعش و تروریسم بین‌المللی در اجلاس گروه 20 گفت: امیدوارم که این اجلاس بتواند جایی باشد که مسائل مختلف به صورت آشکار مورد گفت‌وگو قرار گیرد و کشورهای مختلف بتوانند همدیگر را درک کرده و به تفاهم مشترکی دست یابند.

وی درباره مواضع اخیر اتحادیه اروپا در قبال سرازیر شدن پناهجویان به مرزهای این بلوک سیاسی - اقتصادی گفت: اتحادیه اروپا درباره مساله پناهجویان به دنبال تفسیر مجددی است. آنها اکنون از ما سوال‌هایی می‌پرسند و درمانده‌اند که اگر دو میلیون و 200 هزار نفر پناهجویی که در ترکیه حضور دارد، این کشور را ترک کنند و به سمت اروپا بروند، در این صورت چه اتفاقی می‌افتد.

وی ادامه داد: تولید ملی کشورهای اروپایی بسیار بیشتر از ماست و از نظر مالی و اقتصادی قوی‌تر از جمهوری ترکیه هستند اما فکر می‌کنید که چرا آنها درهای خود را بسته‌اند؟ آنها انتظار دارند که بیشتر پناهجویان کشته شوند و یا جان خود را در آب‌های مدیترانه از دست دهند اما این چیزی نیست که ما بخواهیم. ما تلاش می‌کنیم که جان آنها را نجات دهیم.

اردوغان افزود: تاکنون هرآنچه ما گفته‌ایم درست بوده است. آنها به هر آنچه که ما می‌گوییم، پاسخ منفی می‌دهند اما متاسفانه در نهایت به صحت حرفهای ما پی می‌برند. هر پنی که آنها هزینه کرده‌اند باطل و بیهوده بوده است. همه تسلیحات، تجهیزات و سربازانی که آنها از دست داده‌اند، در مسیر بیهوده‌ای از بین رفته است.

هم‌چنین وی در پاسخ به سوالی درباره بی‌میلی برخی از متحدان ترکیه به خصوص آمریکا درباره خواسته آنکارا مبنی بر ایجاد منطقه امن در خاک سوریه گفت: به آنها هشدار داده‌ایم اما آنها مسیر قبلی را ادامه می‌دهند. اشتباهاتی داشته‌اند و این اشتباهات را تکرار می‌کنند. ما این مسائل را در حاشیه اجلاس گروه 20 مطرح خواهیم کرد. در این باره ما نقشه "ب" و حتی "ج" داریم که در زمان مناسب آنها را ارائه خواهیم کرد اما سوال اصلی این است که توافق اصلی و واقعی برای پایان بحران در سوریه و خروج این کشور از این آشفتگی چه زمانی انجام می‌گیرد.

اردوغان در پاسخ به سوالی درباره انتقادات وارده به ترکیه مبنی بر اینکه مواضع حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) بیشتر از نیروهای داعش هدف بمباران قرار می‌گیرند، گفت: باید بگویم که این انتقادات درست نیست. اجازه بدهید توجه شما را به مساله دیگری جلب کنم. شما نمی‌توانید بگویید که یک تروریست خوب است و دیگری شیطان است. همه گروه‌های تروریستی شیطان هستند. ما این مساله را بارها و بارها اعلام کرده‌ایم.

وی ادامه داد: یگان‌های مدافع خلق علیه داعش مبارزه می‌کند. حزب اتحاد دموکراتیک علیه داعش می‌جنگد و هر یک از این گروه‌ها از نظر تسلیحاتی حمایت می‌شوند. نمی‌توانیم بگوییم که این گروه‌های تروریستی چون با داعش می‌جنگند، خوب هستند. اگر چنین نظری داشته باشیم باید بگوییم که جبهه النصرة هم گروه خوبی است زیرا این گروه نیز علیه داعش می‌جنگد. آیا شما قادر هستید که جبهه النصرة را به عنوان یک گروه خوب تروریستی تلقی کنید. آنها جوابی در برابر این سوال ندارند.


ویدیو مرتبط :
تظاهرات حامیان پناهجویان در مقابل پارلمان اروپا