علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



جشنواره شعر و ادبیات قرآنی مازندران در نوشهر برگزار می‌شود


به گزارش خبرنگار مهر، بابک شمس ناتری شامگاه سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با همکاری دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جشنواره شعر و ادبیات قرآنی تحت عنوان جشنواره شعر و ادبیات دولت قرآن با محوریت قرآن و عترت به میزبانی شهرستان نوشهر برگزار می‌شود.

وی افزود این جشنواره به مناسبت هفتهٔ قرآن برگزار می‌شود و همان‌طور که در فراخوان جشنواره نیز ذکرشده است هدف از جشنواره ارتقای سطح آگاهی، تجربه و بینش نسل جوان برای نیل به هنر ملی و دینی، باهدف بسط و تعمیم ارزش‌های والای دینی، معرفتی، هویتی، کرامت انسانی و ارائهٔ چهرهٔ واقعی دین مبین اسلام و پرورش هنرمندانی خلاق، متعهد و توانمند برای دستیابی به آثار فاخر است.

شمس ناتری ادامه داد با تلاش همکاران اداره، همکاری و همراهی اهالی فرهنگ و هنر به‌ویژه شاعران و فعالان قرآنی شهرستان تلاش خواهیم کرد میزبانی سربلند باشیم.

وی فرهنگ‌سازی و ترویج فرهنگ زندگی دینی موردقبول در جامعه با تدوین الگو و مدل زندگی قرآنی با استعانت از عترت و آموزه‌های دینی را از اهداف کیفی این دوره برشمرد و گفت تقویت اصالت خانوادگی، دین‌داری و آراستگی به فضایل اخلاقی به‌عنوان یکی از ارزش‌های اسلامی دیگر هدف کیفی این دوره است.

شمس ناتری خاطرنشان کرد: قران و بصیرت فرهنگی، قرآن، چراغ راه بشریت، قرآن و پیامبر اسلام (ص)، اسلام، دین رحمت و قرآن کتاب مهربانی از موضوعات این جشنواره است که در دهه اول بهمن‌ماه برگزار خواهد شد.

وی ارسال آثار وزین و فاخر شاعران و اهالی شعر و ادب استان به این جشنواره را خواستار شد و تصریح کرد: انتظار داریم استقبال ارزشمندی از این جشنواره صورت گیرد و اتفاقی فراموش‌نشدنی رقم بخورد که به طور قطع نیازمند همدلی و هم‌زبانی است.

وی اظهار داشت: نشانی دبیرخانه نوشهر جنب باغ نوید روبروی دادگستری مجتمع فرهنگی و هنری امام خمینی (ره) ادارهٔ فرهنگ و ارشاد اسلامی است که علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره‌های ۰۱۱۵۲۳۲۳۳۷۹ و ۰۱۱۵۲۳۲۳۴۹۵ تماس حاصل کرده و نمابر نیز به شمارهٔ ۰۱۱۵۲۳۲۳۴۸۸ فعال است.

وی در پایان بیان داشت: نفرات اول تا پنجم این جشنواره به ترتیب پنج میلیون ریال، چهار میلیون ریال، سه میلیون ریال، دو میلیون ریال و یک‌میلیون ریال جایزه دریافت می‌کنند که به همه‌ این افراد لوح سپاس نیز اهدا خواهد شد.


ویدیو مرتبط :
کلیپ تصویری از ایستگاه ترجمه و شعر قرآنی جشنواره قرآنی