فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



حضور 200 ناشر در نمایشگاه بین‌المللی کتاب نجف اشرف


به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این نمایشگاه کتاب به همت آستان مقدس علوی (ع) در حالی در نجف اشرف برپا شد که شهر امیرمؤمنان با فرا رسیدن ایام نوروز سال 95 با حضور پر شور زائران ایرانی حال و هوای خاص و ویژه‌ای دارد.

در افتتاح این نمایشگاه که تعداد زیادی از مسئولین عراقی حضور داشتند، پیام تولیت آستان مقدس علوی قرائت شد که در آن کتاب به عنوان منتقل کننده بزرگ فرهنگ بین انسان‌ها و نسل‌ها، معرفی شده بود.

در این نمایشگاه بیش از 200 ناشر شرکت کرده و کتب خود را در زمینه‌های مختلف دینی و مذهبی، تاریخی، فرهنگی، مهندسی و ... در معرض دید عموم مردم و علاقمندان قرار داده‌اند.

سید حیدر موسوی، مسئول بخش فکری و فرهنگی آستان مقدس علویه، در این باره گفت: علاوه بر کتاب و آثار قدیمی که مربوط به بیش از یکصد سال قبل بوده و دوباره تصحیح و تجدید چاپ شده‌اند، غرفه‌هایی از آثار و صنایع دستی و گل و گیاه نیز در این نمایشگاه فعالیت می‌کنند.

وی افزود: در بخش دیگر این نمایشگاه کتاب‌های جدیدی با محور مرجعیت و نقش آن در دفاع از عراق در مقابل تهاجم و موضوع شهدا و مجروحان و خانواده آنها به مردم ارایه شده است. همچنین قریب به 200 عنوان کتاب با موضوع سیره و شخصیت امیرالمؤمنین (ع) است که در معرض دید عموم مردم و مسئولان قرار گرفته است.

بنا بر اعلام این خبر، علاوه بر ناشران عراقی، ناشرینی از دیگر کشورها از جمله لبنان و ایران در این نمایشگاه حضور فعال دارند و محصولات فرهنگی خود را به علاقمندان عرضه می‌کنند. یکی از غرفه‌هایی که به ارایه کتاب و محصولات فرهنگی در این نمایشگاه حضور دارد غرفه رایزنی فرهنگی ایران در عراق است که با چاپ و توزیع کتب مختلف در زمینه‌های دینی و اعتقادی از حاضرین استقبال کرده است.

همچنین انتشارات الهدی (وابسته به سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی) از جمله ناشرین ایرانی است که در این نمایشگاه شرکت دارد.

غلامعلی حدادعادل، رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و رییس بنیاد سعدی، از جمله مسئولین فرهنگی کشورمان است که از این نمایشگاه و غرفه‌های ایرانی آن بازدید کرده‌اند.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
حضور ۳۰۳۰نت در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب