سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



عیدانه/ «کاسه های کنفی» ایده ای بسیار جذاب و زیبا برای هفت سین


عیدانه/ «کاسه های کنفی» ایده ای بسیار جذاب و زیبا برای هفت سیننیک صالحی/ در این آموزش ساخت کاسه با کنف یا همان نخ گونی توضیح داده می شود. با استفاده از مواد اندک و جزئی و بدون صرف هزینه هنگفت این کاسه زیبا را میتوانید برای روی میز نشیمنتان و یا روی کتنر آشپزخانه و … درست کنید و به خلاقیت خود نمره بیست بدهید.
مواد لازم برای ساخت کاسه با کنف:
در این آموزش ساخت کاسه با کنف از سفت کننده پارچه fabric stiffener ، دویست و پنجاه میلی لیتری استفاده کرده که به جای آن می توانید از چسب چوب هم استفاده کنید.
نخ کنفی یا نخ گونی
سلفن
قیچی
کاسه کوچک برای استفاده از سفت کننده
کاسه به اندازه دلخواه برای مدل
مرحله اول: آماده کردن مواد لازم برای ساخت کاسه با کنف
سطح بیرونی و لبه ها و سطح داخلی کاسه مدل را خوب با سلفن بپوشانید.
زیر دستتان روزنامه ای پهن کنید
کمی از مواد سفت کننده را داخل کاسه ای ریخته برای رقیق کردن چسب چوب از آب استفاده کنید
۱۲ رشته نخ به طول ۱۱۰ سانتی متر ببرید البته بسته به اندازه ظرف مدلتان دارد
مرحله دوم :آغشته کردن نخ به مواد سفت کننده
نخ ها را دور دستتان بچرخوانید تا جمع شوند سپس در کاسه که از مواد سفت کننده ریختید قرار دهید و باز هم از سف کننده روش بریزید تا خوب به مواد آغشته شود و مواد به خوردش رود
مرحله سوم: ساختن کاسه
شروع کنید نخ ها را دانه دانه برداشته و روی سطح پشت کاسه مدل قرار دهید از یک سمت به سمت دیگر و با حرکاتUمانند و رفت و برگشتی نخ را قرار دهید سعی کنید انتهای نخ ها در زیر کاسه باشد. با استفاده از هشت یا نه تا از رشته نخ ها تقریبا کاسه شکل گرفته . رشته های باقی مانده را دوار به دور سایر رشته ها بچرخوانید
مرحله چهارم: محکم کاری
قسمت هایی که نخ ها روی هم قرار گرفتن را با انگشتتان کمی سفت کننده بیشتری بزنید.این مرحله خیلی مهم است حتما قسمتهایی که روی هم قرار گرفتن را محمک کنید.
مرحله پنجم: خشک شدن
کاسه را در جایی قرار دهید تا خشک شود. اگر می توانید در مقابل نور خورشید بگذارید.
مرحله ششم: محکم کردن بندها
موقعی که کاسه را گذاشتید خشک شود هر از گاهی نخ ها را فشار دهید با انگشتان و کف دست تا محکم به هم وصل شوند. یک شب بگذارید بماند.
مرحله هفتم : برداشتن کاسه
وقتی نخ ها کاملا خشک شدند کاسه را بردارید ممکن است کاسه نخی شما کمی منعطف باشد که با یکی دو شب ماندن کاملا خشک می شود. قبل از اینکه چیزی داخلش بگذارید اول مطمئن شوید که کاملا خشک شود.
مرحله هشتم: تمیز کاری
با قیچی اگر بین نخ ها از مواد سفت کننده خشک شده وجود داره بچینید. قدری حوصله و دقت بخرج دهید. ارشش را دارد
به محض اینکه کاسه کاملا خشک شده بود میشه ازش استفاده کرد. پرش کنید با میوه، تنقلات یا حتی وسایل دستی دیگری که ساختید اما زیاد سنگینش نکنید( میتونید از این توپ های دست ساز با کنف یا میوه درخت کاج و … هم پرش کنید.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: نیک صالحی


ویدیو مرتبط :
ایده- کاسه طلایی بسازید