سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



دولت تعلل می‌کند، مشروعیت نظام افغانستان زیر سوال است


به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، کمیسیون اصلاحات نظام انتخاباتی افغانستان که طرح کوتاه مدت اصلاحات را دو ماه قبل به حکومت وحدت ملی ارائه کرده است هنوز منتظر عملی شدن آن است.

مقام‌های کمیسیون اصلاحات نظام انتخاباتی افغانستان می‌گویند که کار کمیته گزینش و طرح اصلاحات انتخابات آغاز نشده است و در صورت ادامه این روند، مشروعیت نظام این کشور زیر سوال خواهد رفت.

به گفته این مقام‌های انتخاباتی، ادامه کار قوه مقننه غیر قانونی است و نظام افغانستان مشروعیت ندارد.

برخی نهادهای ناظر انتخابات اعلام کرده‌اند که شماری از افراد در اداره امور افغانستان از آغاز به کار کمیته گزینش اعضای نهادهای انتخاباتی ممانعت می‌کنند.

روز گذشته نیز «شاه سلطان عاکفی» رئیس‌کمیسیون ویژه اصلاحات در نظام انتخاباتی افغانستان با اشاره به مشکلات این کشور اعلام کرد که مردم افغانستان نسبت به انتخابات باور خود را از دست داده‌اند.

این سخن عاکفی در حالی مطرح می‌شود که چندی پیش مسئولان کمیسیون‌های انتخاباتی از تلاش‌ها برای کسب رضایت و اعتماد مردم پیرامون انتخابات افغانستان خبر داده بودند.

همچنین تنش‌ها بر سر اصلاحات نظام انتخابات افغانستان میان این کمیسیون و کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان افزایش یافته است.

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان بر این باور است که کمیسیون اصلاحات، صلاحیت جابجایی افراد در کمیسیون‌های مرتبط انتخابات این کشور را ندارد و تنها می‌تواند پیشنهادات خود را به مقامات ذیربط ارائه کند.

اما کمیسیون اصلاحات نظام انتخاباتی افغانستان اظهار می‌دارد: تمامی نگرانی‌هایی که مربوط به اعضای ارشد کمیسیون‌های انتخاباتی است، مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

«صدیق‌الله توحیدی» معاون کمیسیون ویژه اصلاحات انتخاباتی افغانستان چندی پیش تصریح کرد: این کمیسیون هیچ اجازه‌ای را برای طرفداری کارمندان خود در زمان  انتخابات از هیچ کاندیدایی را نخواهد داد.

کمیسیون اصلاحات نظام انتخاباتی افغانستان از «محمد اشرف‎غنی» رئیس‎جمهور این کشور خواسته تا اختیارات این کمیسیون را افزایش داده و دامنه فعالیت آن از ارائه بسته‌های پیشنهادی و مشاوره به تأثیر گذاری مستقیم در روند نظام انتخابات افغانستان گسترش دهد.

این کمیسیون معتقد است که اگر چنین تغییری ایجاد نشود فعالیت آنان تنها شکلی نمادین خواهد داشت.

انتهای پیام/.


ویدیو مرتبط :
اعتراض به تعلل دولت و نیمه تمام رها شدن بندر چندمنظوره