سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



دکتر سلام/ چند نکته مهم درباره پرکاری تیروئید و مرگ زودرس


دکتر سلام/ چند نکته مهم درباره پرکاری تیروئید و مرگ زودرس

باشگاه خبرنگاران/ محمد پژوهی متخصص غدد با اشاره به این که بی‌توجهی به پرکاری تیروئید نارسایی‌های قلبی و عروقی، مغزی و غیره مرگ زودرس را به همراه دارد، اظهار کرد: پرکاری تیروئید عارضه‌ای است که هورمون تیروئید در آن زیاد ترشح می‌شود و در سه حالت افزایش هورمون‌های تیروئید، غدد تیروئیدی و در بافت‌های غیرطبیعی دیگر مغزی به وجود می‌آید.

بی توجهی به این عارضه نارسایی‌های قلبی و عروقی، مغزی، ضعف اعصاب، ایست قلبی، سنگکوب، سکته‌های قلبی و مغزی و مرگ زودرس را به همراه دارد.

وی افزود: علائم پرکاری تیروئید شامل عرق کردن زیاد، ریزش مو، شکنندگی ناخن، بیرون زدگی چشم، افزایش اشتها، تپش قلب، اسهال، افزایش تحریک پذیری و غیره است.

پژوهی تصریح کرد: می‌توان پرکاری تیروئید را با استفاده از روش‌های اندازه‌گیری هورمون‌های تیروئید در خون شامل سونوگرافی و اسکن تشخیص داد و با داروهای ضدتیروئید، برخی مواقع عمل جراحی و مصرف یک دوره رادیواکتیو درمان کرد.

این متخصص غدد در پایان گفت: پرکاری تیروئید در تمام سلول‌های بدن و اعضای بدن شیوع پیدا می‌کند و بیشتر در ناحیه گردن به صورت بیماری گواتر ظاهر می‌شود. این عارضه در بانوان و آقایان به طور یکسان بروز می‌کند و تفاوتی در این خصوص پیدا می‌کند و بیشتر در ناحیه گردن به صورت بیماری گواتر ظاهر می‌شود. این عارضه در بانوان و آقایان به طور یکسان بروز می‌کند و تفاوتی در این خصوص وجود ندارد. بانوان به دلیل داشتن موهای بلند بیشتر دچار ریزش مو می‌شوند.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
دکتر سلام (قسمت 94) ویژه پرکاری